شعر در مورد بلال

شعر در مورد بلال ,شعر درباره بلال,شعر برای بلال,شعر در باره بلال,شعر با بلال,شعر درمورد بلال,شعر با کلمه بلال,شعر با کلمه ی بلال,شعری در مورد بلال,شعری درباره بلال,شعر درباره ی بلال,شعر کودکانه در مورد بلال,شعر مفهومی در مورد بلال,شعرهای کودکانه در مورد بلال

شعر در مورد بلال

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد بلال برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

سر از خواب گران بردارو بشنو

زهر گلدسته گلبانگ اذان را

بلال عشق از معراج تکبیر

دهد هر دم صلا حق باوران را

به جنبش آورد بانگ موذن

ز خواب خوش زمین وآسمان را

تو را گر شوق دیدار است دریاب

طلوع آفتاب جاودان را

شعر در مورد بلال

اذان در گوش جان آواز عشق است

کلید در گشای راز عشق است

گرت باشد دلی روشن ز ایمان

تو را بر چشمه ی رحمت گذر باد

به گلبانگ اذان،سرشار از شوق

روانت خرم از فیض سحر باد

فروغ یاد او در دشت توحید

شبانت را چراغ رهگذر باد

شعر درباره بلال

 اذان بگو که،یاس کبود دلتنگ است

اذان بگو که اذان تو ،آسمان رنگ است

اذان بگو که پس از رحلت رسول خدا

مصاحب دل من،ناله ی شباهنگ است

شعر برای بلال

اذان بگو به صدای بلند،افشا کن

اذان فقط اذان نبود،بلال برو بالای مأذنه بگو چه خبره،

اذان بگو به صدای بلند،افشا کن

که پشت پرده ایمان، فریب و نیرنگ است

اذان بگو که بدانند بعد پیغمبر

نصیب آینه های خدانما سنگ است

نه من غبار یتیمی نشسته بر رویم

ببین جمال آینه هایم مکدر از زنگ است

شعر در باره بلال

نام گل بردی و، بلبل گشت خاموش ای بلال!

مادر مظلومه‏ ی ما رفت از هوش، ای بلال!

بوستان وحی را بیت‏ الحزن کردی، بس ست

با اذان خود مکن ما را سیه پوش ای بلال!

دیر اگر خاموش گردی، زودتر گردد ز تو

مادر ما را چراغ عمر، خاموش ای بلال!

شعر با بلال

مادر ما بر اذانت گوش داد، اینک تو هم

بر صدای گریۀ زینب بده گوش، ای بلال!

مرگ پیغمبر، شکسته قامت ما را به هم

بار غم مگذار ما را بر سر دوش ای بلال!

غنچه، پرپر گشت و گل از دست رفت و باغ، سوخت

کرد حق باغبان، گلچین فراموش ای بلال!

گرد غم بر روی ما بنشسته و دانسته ایم

خاک گیرد لالۀ ما را در آغوش، ای بلال!

تا زبان حال ما یکسر به نظم (میثم) است

اشک و خون از چشم اهل دل زند جوش، ای بلال!

شعر درمورد بلال

دلم گرفته درین وسعت ملال، بلال!

اذان بگوی خدا را! اذان بلال! بلال!

من و تو شعله وریم از شرار فتنه، بیا

برای این همه غربت چو من بنال، بلال!

شعر با کلمه بلال

دوباره بانگ اذان در مدینه می‏پیچد؟!

سکوت نیست جواب چنین سوال، بلال!

اذان اگر تو نگویی، نماز می‏میرد

بخوان سرود رهایی، بخوان بلال! بلال!

به جرم این که من از راست قامتان بودم

زمانه منحنیم خواست چون هلال، بلال!

فغان که اهرمنم آن زمان ز پا افکند

که بست دست خداوند ذوالجلال بلال

شعر با کلمه ی بلال

ز جان سوختۀ من هنوز شعلۀ  درد

زبانه می‏کشد از فرط اشتعال، بلال!

سرود این همه غربت بخوان که بنشیند

به چهره‏ها، عرق شرم و انفعال بلال!

شعری در مورد بلال

کبوتر حرم عشق! بال و پر وا کن

به شوق آمدن لحظه‏ی وصال، بلال!

بخوان! که عمر گل باغ عشق، کوتاهست

چو آفتاب، که دارد سر زوال، بلال!

برای مرغ مهاجر ز کوچ باید گفت

بخوان سرود غم‏انگیز ارتحال بلال!

کمال سنگ دلی بین، که سنگ حادثه را

مرا زدند به پهلو تو را به بال، بلال!

سرود سبز تو با خشم سرخ من، ماند

به یادگار برای علی و آل، بلال!

شعری درباره بلال

جان کمال است و ندای او کمال

مصطفی گویان «ارحنا یا بلال»

ای بلال افراز بانگ سلسلت

زآن دمی کاندر دمیدم در دلت

زان دمی کآدم از آن مدهوش گشت

هوش اهل آسمان بیهوش گشت

شعر درباره ی بلال

به رغم مدعیانی که منع عشق کنند

جمال چهره تو حجت موجه ماست!

شعر کودکانه در مورد بلال

تن فداى خار می‌کرد آن بلال

خواجه‌اش می‌زد براى گوشمال

که چرا تو یاد احمد می‌کنى

بنده‌ى بد منکر دین منى

شعر مفهومی در مورد بلال

سکوت تلخ تو با درد همنشینم کرد

اذان بگوی و ببر از دلم ملال، بلال!

هنوز یاد تو، در خاطر زمان جاری است

ازین گذشتۀ روشن به خود ببال، بلال

شعرهای کودکانه در مورد بلال

درین خزان محبت، سرود سبزت را

بخوان برای دل من به شور و حال، بلال!

بخوان برای دل من! که می‏بالد

به من شکوه و به تو عشق لا یزال، بلال

شعر در مورد بلال

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد عید قربان

شعر در مورد طبیب

اشعار صائب تبریزی

اشعار ابوسعید ابوالخیر

شعر در مورد دریا