هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

کلمات کلیدی

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کپسول پیاسیدین

جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۴۶ ب.ظ

کپسول پیاسیدین

کپسول پیاسیدین ,کپسول پیاسیدین 300 چیست؟,کپسول پیاسیدین ۳۰۰,کپسول پیاسیدین برای چیست,کپسول پیاسیدین300,کپسول پیاسیدین چیست,کپسول پیاسیدین برای چیه

کپسول پیاسیدین

توضیحاتی در مورد کپسول پیاسیدین

کپسول پیاسکلیدین (Piascledine) به منظور درمان درد و التهاب ناشی از آرتروز مصرف می‌شود. این دارو عوارض زیادی نداشته و درد معده از جمله عوارض آن است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف “کپسول پیاسیدین” 300 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول پیاسیدین چیست

کپسول پیاسکلیدین (Piascledine) به منظور درمان درد و التهاب ناشی از آرتروز مصرف می‌شود. این دارو از ترکیب دو قسمت سویا و یک قسمت آووکادو ساخته شده و بنابراین یک داروی کاملاً گیاهی است که به بازگرداندن ساختمان غضروف به حالت طبیعی کمک می‌نماید. این دارو دارای خواص درمانی طولانی مدت است و اثرات محافظتی آن برای بدن حتی تا هشت ماه پس از قطع دارو روی بافت مفصلی نیز مشاهده شده است. پیاسکلیدین به صورت کپسول ۳۰۰ میلی‌گرمی در بازار موجود است.

مقدار مصرف کپسول پیاسیدین

میزان مصرف این دارو باید طبق نظر پزشک معالجتان تعیین گردد اما به طور معمول روزانه یک کپسول همراه با غذا و به مدت 3 الی 6 ماه تجویز می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف کپسول پیاسیدین

این دارو را در سایر موارد مشابه استفاده نکنید.کپسول پیاسکلیدین یکی از ایمن‌ترین داروها محسوب می‌شود، زیرا تنها عوارض شدیدی ندارد. مصرف این دارو در طی دوره درمانی میزان نیاز بیماران به داروهای ضد التهاب و ضد درد را کاهش می‌دهد.

بیماری آرتروز

بیماری آرتروز ( التهاب مفاصل) یکی از بیماری های شایع مفاصل است و مفاصل بدن از جمله مفاصل دست ها، ران ها، زانو ها، پاها و مهره های کمری را درگیر می کند. این بیماری باعث ساییدگی و فرسودگی غضروف ها می شود. علائم این بیماری شامل خشکی، سفتی و درد مفاصل است. این بیماری در زنان در دوره یائسگی و یا بعد از آن، در مردان در میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران نیز در اثر ضربه شیوع بیشتری دارد. داروهای مورد استفاده جهت درمان این بیماری معمولا داروهای ضد درد و ضد التهاب هستند، از انواع این داروها می توان به بروفن و ناپروکسن اشاره کرد. با توجه به عوارض جانبی زیاد این داروها، امروزه استفاده از داروهای گیاهی (مانند سویا و آووکادو) در درمان آرتروز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

دارو گیاهی و کپسول پیاسیدین

داروی گیاهی پیاسکلیدین mg300 (Piascledine 300 mg) (ساخت فرانسه)، حاوی عصاره سویا و آووکادو است که با تکنولوژی خاصی با یکدیگر ترکیب شده اند. پیاسکلیدین (حاوی عصاره سویا و آووکادو) دارای اثرات زیر بر مفاصل است: الف: پیاسکلیدین به میزان قابل توجهی درد و التهاب مفاصل مبتلا به آرتروز را کاهش می دهد به طوری که بعد از 3 ماه مصرف، میزان قابلیت حرکتی مفاصل افزایش یافته و بیمار به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام می دهد. تحقیقات بالینی صورت گرفته نشانگر توانایی این دارو در کاهش میزان درد و بهبود قابلیت تحرکی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز بوده‌ است. ب: پیاسکلیدین تولید مواد ضروری و حیاتی موجود در مفصل مانند اسید هیالورونیک، کلاژن و… را افزایش می دهد و به بازسازی مفصل کمک می کند. ج: پیاسکلیدین از تخریب و فرسودگی مفاصل جلوگیری می کند: داروی پیاسکلیدین با مهار آنزیم های التهاب زا میزان التهاب در مفاصل را کاهش می دهد همچنین مصرف این دارو در طی دوره درمانی میزان نیاز بیماران به داروهای ضد التهاب و ضد درد را کاهش می دهد. علاوه بر این پیاسکلیدین دارای خواص درمانی طولانی مدت است و ماندگاری اثرات محافظتی آن حتی 8 ماه پس از قطع درمان روی بافت مفصلی نیز مشاهده شده است. مقدار مصرف این محصول برای بزرگسالان روزانه 1 عدد کپسول است البته برای دستیابی به نتایج بهتر توصیه می‌شود حداقل 6 ماه متوالی مورد استفاده قرار گیرد.

موارد مصرف کپسول پیاسیدین

پیاسیدین به میزان قابل توجهی درد و التهاب مفاصل مبتلا به آرتروز را کاهش می دهد به طوری که فرد بعد از 3 ماه مصرف، میزان قابلیت حرکتی مفاصلش افزایش می یابد و بیمار می تواند به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام می دهد. تحقیقاتی که صورت گرفته نشانگر این بوده که این دارو در کاهش میزان درد و بهبود قابلیت تحرکی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز بسیار موثر بوده‌ است.

ترکیبات کپسول پیاسیدین

سویا سویا به دلیل داشتن پروتئین بالا برای التهاب زانو و درد مفاصل بسیار مناسب است با تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان خوردن 2 بار در روزبه مدت 3 ماه مکمل پروتئینی سویا برای کسانی که درد زانو و مفاصل دارند باعث می شود التهاب مفاصل کاهش پیدا کند و غضروف ها ترمیم شوند علاوه بر این از تخریب غضروف ها نیز جلوگیری می کند آواکادو آواکادو یک میوه مسکن زاست که درد را تسکین می دهد و به همین خاطر برای بیماری هایی مانند التهاب زانو ها و مفاصل گزینه مناسبی برای کاهش درد است و ترکیب آواکادو با سویا باعث تسریع در بهبود و کاهش این التهابات می شود

آرتروز یا اُستئوآرتریت

آرتروز (به فرانسوی: Arthrose) یا اُستئوآرتریت (به انگلیسی: Osteoarthritis) بیماری بسیار شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می‌شود. به این بیماری، ورم مفاصل و استخوان‌ها و آماس مفصلی‌استخوانی هم گفته می‌شود. آرتروز یک بیماری تخریبی پیش‌رونده در غضروف مفاصل است ولی علی‌رغم نام‌گذاری آن، یک بیماری التهابی نیست (بر خلاف روماتیسم مفصلی) چون التهاب در این بیماری یک عارضه ثانویه می‌باشد. در آرتروز تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروفی داریم که باعث التهاب بافت‌های اطراف می‌گردد. این عارضه ممکن است هر یک از مفاصل را درگیر سازد ولی شایع‌ترین مفاصل درگیر عبارتند از مفاصل دست ،پا، زانو، ران و ستون فقرات. این بیماری بسیار شایع است و در ۲۵٪ ویزیت‌های پزشکان عمومی و ۸۰٪ رادیوگرافی افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود (البته فقط 70٪ آنان علامت دارند).

آرتروز بیماری مفصلی

آرتروز بیماری مَفصلی است که ابتدا غضروف مفصل را درگیر می‌نماید. غضروف بافتی لغزنده است که انتهاهای استخوان‌ها را در یک مفصل می‌پوشاند. استخوان‌ها داشتن حرکتی آسان بر روی یکدیگر را مدیون غضروفهای سالم هستند. وظیفه دیگر غضروف‌ها جذب تکانه‌ها در طی حرکات فیزیکی می‌باشد. در بیماری آرتروز غضروف‌ها نازک شده و بتدریج در برخی نواحی از بین می‌رود که باعث می‌شود استخوان‌های زیر غضروفها به همدیگر ساییده شوند. نهایتاً درد، التهاب و کاهش حرکت در مفصل به وجود آید. به مرور زمان مفصل شکل طبیعی خودش را از دست می‌دهد و زوائدی استخوانی در لبه‌های آن ایجاد می‌گردد که خود باعث درد و ناراحتی بیشتر می‌شود. برعکس سایر التهاب‌های مفصلی مانند روماتیسم مفصلی، آرتروز تنها مفاصل را درگیر می‌نماید و به سایر اندام‌ها کاری ندارد. روماتیسم مفصلی افراد جوانتر را مبتلا می‌کند و ممکن است علاوه بر درگیری مفصل فرد احساس مریضی، خستگی یا تب نماید.

علائم و نشانه های آرتروز

درد مفاصل، محدودیت حرکت و کاهش انعطاف‌پذیری مفاصل، التهاب و تورم مفصل، معمولاً بدون گرما یا تب همراه درگیری مفاصل، نشت (افیوژن) مفصل و صدای ترق و تروق یا صدای ساییده شدن با حرکت مفصل مبتلا (گاهی). درد ممکن است در آغاز خفیف باشد، ولی می‌تواند به قدری شدید گردد که زندگی و خواب بیمار را دچار اختلال کند. درد مفاصل موجب عدم تحرک کافی بیمار می‌شود که این خود باعث لنگیدن، تحلیل رفتن و ضعیف شدن ماهیچه‌های پیرامون مفصل مبتلا و شل شدن رباط‌ها می‌گردد. تغییرات مفصلی دایمی هستند و بیماری ماهیت پیشرونده دارد. در درگیری مفاصل انگشتان دست ما تورم استخوان را داریم که در مفاصل انتهایی انگشتان گره‌های هبردن (Heberden’s nodes) و در مفاصل میانی گره‌های بوشار (Bouchard’s nodes) نامیده می‌شوند.

اقدامات درمانی برای آرتروز

برای تخفیف درد، مفاصل مبتلا را گرم کنید و عضلات اطراف مفاصل درگیر را ماساژ دهید. برای آرتروز گردن از یک گردن بند بی حرکت کننده گردن استفاده کنید. در آرتروز ستون فقرات، هنگام خواب به پشت بخوابید و از یک تشک سفت استفاده کنید. جراحی‌های توصیه شده برای استئوآرتریت شدید (مقاوم به درمان) شامل مفصل‌سازی (آرتروپلاستی) و مفصل‌خشکانی (آرترودز)، یا برداشتن تکه‌های استخوانی در پی معاینه با مفصل‌بین می‌باشد. مفصل‌بین (آرتروسکوپ) وسیله‌ای برای معاینهٔ داخل مفصل و تشخیص و عمل جراحی است. فعالیت ورزشی متوسط برای آرتروز مفید است. استراحت تنها در مرحله حاد بیماری که مفاصل خیلی دردناکند ضروری است. درمان فیزیکی برای توان‌بخشی عضلات و مفاصل (تنها برای موارد شدید). فیزیوتراپی یکی از درمان‌های قابل توجه در این بیماری است. در فیزیوتراپی، درمانگر با دادن تمرینات مناسب به بیمار و حرکات مفصلی و تحریکات اولتراسوند زمینه را برای بهبودی مهیا می‌کند توانبخشی کار درمانی برای افرادی که در کارهای روزمره دچار مشکل شده اند. ممکن است جلوگیری از حرکت زیاد مفصل لازم باشد (با استفاده از چوب‌های زیربغل، عصا، واکر و زانوبند کشی) تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف هندوانه در کاهش علائم آرتروز زانو و رماتیسم و تقویت دستگاه ایمنی و دفاعی بدن علیه عفونت‌ها نقش مؤثری دارد.[۲] عسل طبیعی به خاطر خاصیت ضد باکتری بالا و خواص ضد التهابی طبیعی آن ، محبوبیت زیادی در درمان درد مفاصل دارد. عسل به صورت طبیعی باعث کاهش التهاب مفاصل و کاهش درد می شود. برای آماده سازی، 2 قاشق غذاخوری عسل خالص را با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین به 1 فنجان چای سبز گرم اضافه کنید، این نوشیدنی عسل و دارچین را روزانه در صبح و شام استفاده کنید.

مفصل چیست

مفصل جایی است که دو استخوان در کنار هم قرار میگیرند. مفصل باعث میشود قسمت های مختلف بدن نسبت به هم حرکت کنند و حرکت استخوان ها در مفصل به علت کششی است که از طریق عضلات به آنها اعمال میشود. دو انتهای استخوان ها در جایی که با هم مفصل میشوند به وسیله پرده بافتی محکمی پوشیده شده که به آن کپسول مفصلی میگویند. در اطراف کپسول مفصلی نوارهای بافتی محکمی قرار دارند که به آنها لیگامان یا رباط میگویند و مسئول پایدار کردن مفصل هستند. غضروف یک بافت سخت ولی صاف و قابل انعطاف است که روی انتهاهای استخوان ها در محلی که در کنار هم قرار می گیرند را می پوشاند.

دلایل و علل مبتلا شدن به آرتروز

چندین فاکتور وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند، این عوامل شامل: افزایش سن. خطر ابتلا به آرتروز با افزایش سن افزایش می‌یابد. جنسیت. زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. وراثت. بعضی از افراد بصورت مادرزاد دچار مشکلات استخوانی هستند، که خطر ابتلای آنها به آرتروز را افزایش می‌دهد. آسیب دیدن مفاصل. زمانیکه مفاصل هنگام ورزش و یا سایر تصادفات آسیب می‌بینند، خطر ابتلای مفصل آسیب دیده به آرتروز افزایش می‌یابد. چاقی. حمل وزن بیشتر توسط بدن باعث فشار بیش از حد بر مفاصل می‌شود. مشاغل خاص. اگر شغل افراد از نوعی است که فشار مداوم برروی مفاصل می‌شود، خطر ابتلای شما به آرتروز افزایش می‌یابد. سایر بیماری‌ها. ابتلا به دیابت، کم کاری تیروئید، نقرس یا بیماری پاژه خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد

درمان دارویی بیماری آرتروز

برای درمان درد آرتروز می‌توان از داروهای زیر استفاده کرد: استامینوفن. استامینوفن می‌تواند درد را کاهش دهد اما تاثیری برروی التهاب و ورم ندارد. مصرف بیش از حد استامینوفن می‌تواند باعث آسیب رساندن به کبد شود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs ). این داروها می‌توانند درد و التهاب را تا حدودی کاهش دهند، این داروها شامل ایبوپروفن، ناپروکسن و … می‌شوند. این داروها ممکن است باعث ناراحتی معده، مشکلات قلبی، احساس صدا درگوش، مشکلات قلبی، خونریزی و مشکلات کبد و کلیه شوند. مصرف این داروها در افراد مسن می‌تواند خطرناک تر باشد. داروهای مخدردار. در موارد شدید بیماری، ممکن است داروهای مخدر دار تجویز شوند. درمان های غیر دارویی شامل: فیزیوتراپی. کار درمانی. درمان های جراحی شامل: استتومی (برش استخوان و جدا کردن و خارج کردن قسمتی از استخوان). تعویض مفاصل. در این جراحی پزشک مفصل آسیب دیده را خارج کرده و با پروتزهای پلاستیکی و آهنی جایگزین می‌کند. درمان آرتروز با طب سنتی یا جایگزین: این درمان ها برای کاهش درد بجای درمان‌های دارویی استفاده می‌شوند که شامل: طب سوزنی. از طب سوزنی برای کاهش درد مفصل و بهبود عملکرد مفصل استفاده می‌شود. تای چی و یوگا. این درمان‌های ورزشی ممکن است بتوانند تاثیری بر درد آرتروز داشته باشند.

بیشتر بخوانید : کپسول باکتری ♥ کپسول برای عفونت دندان ♥ کپسول بره موم ♥ کپسول تتراسایکلینکپسول پیروکسیکام

  • علی منصوری

قرص ب کمپلکس

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۶ ب.ظ

قرص ب کمپلکس

قرص ب کمپلکس ,قرص ب کمپلکس ایرانی,قرص ب کمپلکس خارجی,قرص ب کمپلکس برای چاقی صورت,قرص ب کمپلکس ایران هورمون,قرص ب کمپلکس چه فوایدی دارد,قرص ب کمپلکس باکاناسان,قرص ب کمپلکس یوروویتال,قرص ب کمپلکس در بارداری

قرص ب کمپلکس

توضیحاتی در مورد قرص ب کمپلکس

ب کمپلکس به مجموعه ویتامین های ب گفته می شود. تعداد ویتامین های ب 8 عدد و عبارتند از: ویتامین B1(تیامین)، ویتامین B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین)، B5(اسید پانتوتنیک)، B6(پیریدوکسین)، B12(کوبالامین)، Folic Acid(اسید فولیک) و Biotin(بیوتین). قرص ب کمپلکس حاوی تمامی ویتامین های ب می باشد.عوارض جانبی زیادی ندارد و چون محلول در آب است به راحتی قابل دفع است.در بعضی موارد، حساسیت غیر طبیعی به فشار یا لمس و سفتی عضلانی در محل تزریق(پس از تزریق عضلانی)، برافروختگی عمومی، بثورات جلدی و خارش با مصرف این فراورده مشاهده شده‌است. در موارد خاص نیز همراه با تپش قلب و مشکلات کبدی و تغییر در سوخت و ساز بدن ( به خاطر انرژی زا بودن آن )می باشد. در این مطلب از سایت جسارت به خواص و عوارض و بهترین زمان مصرف قرص ب کمپلکس خارجی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص ب کمپلکس

ویژگی مهم این ویتامین این است که ویتامین های گروه ب از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن بوده و نقش های بسیار مهمی ایفا می کنند. ب کمپلکس برای فعالیت مغز و حافظه، سیستم اعصاب مرکزی، تولید آنزیم ها و برخی از هورمون ها، تولید گلبول های قرمز و سایر اجزا خون، هضم و جذب مواد غذایی و تبدیل آن ها به انرژی، مقابله و کنترل استرس، سلامت پوست و موها و موارد دیگر مورد نیاز می باشند. ویژگی های کپسول ویتامین ب کمپلکس یوروویتال ، کمک به حفظ سلامت و عملکرد سیستم عصبی و اعصاب بدن کمک به درمان علایمی مانند استرس، اضطراب و افسردگی کند کردن روند از دست دادن حافظه با افزایش سن مورد نیاز جهت تشکیل سلول های خونی تقویت و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مورد نیاز جهت تبدیل غذا به انرژی . ویتامین های گروه B در بدن منافع بسیاری دارند از قبیل: – افزایش رشد و تقسیم سلولی که به ویژه در مورد گلبول های قرمز خونی موجب جلوگیری از کم خونی می گردد. – کاهش خطر سرطان پانکراس که این نوع سرطان یکی از کشنده ترین انواع شناخته شده می باشد. – همه این ویتامین ها در آب محلول بوده و در تمام بدن انتشار می یابند. – افزایش و تقویت میزان متابولیسم و سوخت و ساز در بدن – تقویت و افزایش سلامت پوست و قدرت عضلانی – افزایش سلامت سیستم ایمنی و دستگاه عصبی . تیامین یا ویتامین B1 نیز در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی موثر است. همچنین برای عملکرد طبیعی قلب، سیستم عصبی و عضلات ضروری است. نیاسین (B3) یکی دیگر از این ویتامین ها است که در دستگاه گوارش، پوست و اعصاب نقش دارد. همچنین در تبدیل غذا به انرژی نیز اهمیت دارد. ریبوفلاوین یا ویتامین B2 در کنار سایر ویتامین های این گروه عمل می کند. این ویتامین جهت رشد بدن و تشکیل گلبول های قرمز خون ضروری بوده و در آزاد کردن انرژی از کربوهیدرات ها نیز شرکت دارد. اسید پانتوتنیک (B5) و بیوتین (B7) نیز دو ویتامین مهم از این گروه هستند که جهت رشد لازمند و به بدن در تجزیه و مورد استفاده قرار دادن غذاها کمک می کنند. ویتامین B6 به سیستم ایمنی در تولید آنتی بادی کمک می کند. آنتی بادی ها در محافظت از بدن در مقابل بسیاری از بیماری ها شرکت دارند. این ویتامین برای انجام طبیعی عملکرد اعصاب و در تشکیل گلبول های قرمز خون نقش دارد. فولیک اسید (B9) به همراه ویتامین B12 به بدن در تجزیه، استفاده و تولید پروتئین های جدید کمک می کند. این ویتامین ها در تشکیل گلبول های قرمز خون و سنتز DNA نقش دارند. DNA حامل اطلاعات ژنتیکی می باشد. فولیک اسید (B9) همچنین در رشد بافت ها و عملکرد سلول ها کمک می نماید. مصرف مقادیر مناسب فولیک اسید (B9)، قبل از بارداری و پس از آن می تواند در جلوگیری از تعدادی از نقایص تولید مثلی شامل اسپینا بیفیدیا (Spina Bifida) موثر باشد. ویتامین B12 مانند سایر ویتامین های گروه B در متابولیسم اهمیت دارد. این ویتامین نیز در تشکیل گلبول های قرمز خون و تقویت سیستم عصبی مرکزی نقش دارد.

علائم کمبود ویتامین ب

ویتامین های ب(ب کمپلکس) جز ویتامین های محلول در آب بوده یعنی در بدن ذخیره نمی شوند و نیاز است از طریق تغذیه و یا به شکل مکمل غذایی بطور روزانه آن ها را دریافت کنیم، البته به غیر از ویتامین B12 که در کبد ذخیره می شود. کمبود هر یک از ویتامین های ب عوارض وعلائم گسترده ای را به همراه دارد به عنوان مثال کمبود اسید فولیک و ویتامین ب12 منجر به کم خونی، کاهش انرژی بدن، سرگیجه، ضعف و سایر مشکلات می گردند. علائم عمومی کمبود ویتامین های ب عبارتند از: کاهش انرژی بدن و خستگی زودرس، ضعف عضلات، کاهش حافظه و قدرت یادگیری، کج خلقی، ریزش مو، بی خوابی، تحریک پذیری، عدم کنترل استرس و مواردی دیگر

عوارض کمبود ویتامین ب

کمبود شدید و مزمن ویتامین های ب حتی می تواند سبب بروز مشکلات جدی و کشنده گردد به عنوان مثال کمبود ویتامین B1 سبب بروز بیماری بری بری می شود در این بیماری سیستم اعصاب تخریب می گردد و اگر درمان صحیحی صورت نگیرد به مرگ فرد ختم می شود و یا کمبود شدید ویتامین B3(نیاسین) موجب بیماری پلاگر می گردد، در گذشته بیماری پلاگر در بین مردمانی که بخش اصلی تغذیه آن ها از ذرت و دچار سو تغذیه و کمبود ویتامین ب3 بوده مشاهده می شده است. البته امروزه به ندرت کسی دچار بیماری بری بری و یا پلاگر می شود مگر در مناطق کاملا محروم مانند بخش هایی از آفریقا که انسانها دچار فقر و سو تغذیه شدید می باشند.

موارد مصرف قرص ب کمپلکس

کپسول ب کمپلکس یوروویتال حاوی انواع ویتامین های گروه B است. موارد مصرف : تقویت و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک به حفظ سلامت و عملکرد سیستم عصبی و اعصاب بدن مورد نیاز جهت تبدیل غذا به انرژی کمک به درمان علائمی مانند استرس، اضطراب و افسردگی مورد نیاز جهت تشکیل سلول های خونی کند کردن روند از دست دادن حافظه با افزایش سن ویتامینهای گروه B دسته ای ازویتامینهای محلول در آب می باشند که دارای ویژگیهای مشترک بوده، به همین دلیل تحت عنوان یکسان ب کمپلکس تقسیم بندی می شوند.

ویتامین های قرص ب کمپلکس

تامین کننده نیاز روزانه بدن به انواع ویتامین های گروه ب دارای بالاترین میزان از ویتامین های گروه ب در مقایسه با فرآورده های مشابه در بازار دارویی ایران . B complex دارای چه ویتامین‏هایی است؟ هشت ویتامین در این گروه وجود دارند که شامل: ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)، ویتامین B9 (اسید فولیک)، ویتامین B12 (کوبالامین) و ویتامین B7 (بیوتین) است. اثرات ویتامین B complex بر بدن چیست؟ باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز، رشد سلول‏ها و درست عمل کردن سیستم عصبی می‏گردد. این ویتامین باعث حفاظت میلین (پوشاننده سلول عصبی) نیز می‏شود. به طور کلی ویتامین B complex باعث افزایش انرژی بدن، سلامت پوست و عضلات می‏گردد.

خواص و کاربرد قرص ب کمپلکس

– ترکیبی کامل برای افراد دارای مشاغل سنگین و پراسترس می باشد – مکمل منحصر به فرد برای رژیم های غذایی و دوران نقاهت بعد از بیماری – مکملی مناسب برای زنان باردار و شیرده – پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 و اسید فولیک – کمک به رشد و سلامت نوجوانان – حاوی Special Yeast (مخمر غنی شده) که جذب ویتامین ها را تا چندین برابر افزایش می دهد. – به شکل کپسول نرم، که بلعی آسان و جذبی بیشتر دارد. – تنها ب-کمپلکس حاوی ویتامین B12، اسید فولیک، بیوتین، پانتوتنات و مخمر غنی شده در ایران – بدون ایجاد مشکلات ناشی از تزریق آمپول های ویتامین ب-کمپلکس برطرف کننده نیاز بیماران می باشد.

قرص ب کمپلکس چیست

گروه ویتامین های B، دسته بسیار مهمی از ویتامین های محلول در آب هستند که نقش های کلیدی در بدن ایفا می کنند. این ویتامین ها برای سلامتی بدن در تمام گروه های سنی لازم و ضروری می باشند. یکی از مهم ترین وظایف ویتامین های گروه B کمک به تأمین انرژی بدن است، از این رو باعث شادابی و افزایش توان بدنی می شوند. با وجود رژیم های غذایی نامناسب و استرس های زندگی امروزی B-Complex باکاناسان با توجه به ترکیب ایده آلی که از آن برخوردار است، تضمین کننده سلامت و شادابی بیماران شماست. این محصول حاوی ترکیبات زیر است : ویتامین های B1,B2,B3,B6,B12، پانتوتنات، بیوتین، اسید فولیک و مخمر غنی شده (Special Yeast)

آمپول و قرص ب کمپلکس

تحقیقات نشان داده است که تزریق ویتامین ب کمپلکس بسیار موثرتر از انواع قرص یا کپسول یا شربت آن است. تزریق آمپول ب کمپلکس (B complex) می‏تواند باعث افزایش انرژی گردد. تزریق آمپول ب12 (B12) نیز برای درمان کم خونی مفید است. ولی بایستی تزریق این آمپول‏ها، با تجویز و تحت نظر پزشک صورت گیرد تا از عوارض احتمالی آنها مصون بمانیم

تزریق ب کمپلکس

تحقیقات نشان داده است که تزریق ویتامین B complex بسیار موثرتر از انواع قرص یا شربت آن است. زیرا وقتی ویتامین B complex را به صورت قرص مصرف می‏کنید، سیستم گوارشی، اسیدیته معده و آنزیم‏ها بر ساختمان این ویتامین ضربه وارد می‏کنند. اما در صورت تزریق، این آنزیم‏ها و اسیدیته معده نمی‏توانند ضربه‏ای وارد کنند و اثر بهتری بر سلامت خواهد داشت. تزریق ویتامین B complex می‏تواند باعث افزایش انرژی گردد. همچنین می‏تواند خستگی ناشی از تخریب اعصاب، دیابت، سیاتیک، زنگ زدن گوش، استرس، بیماری‏های مزمن و طولانی‏مدت، کمبود ویتامین B12 و … را از بین ببرد.مضرات تزریق آمپول B complex چیست؟ درد مفاصل، ادم، تپش قلب، تهوع، اسهال، مشکلات کبدی و تغییر در سوخت و ساز بدن. کمبود ویتامین‏های گروه B در هنگام بارداری برای جنین می‏تواند مضر باشد (مخصوصا کمبود اسید فولیک). لذا خانم‏های باردار باید در خصوص مصرف ویتامین‏های گروه B با پزشک خود مشورت کنند. چگونه آمپول B complex را تزریق می‏کنند و محتویات آن چیست؟ ویتامین 100B complex ، را داخل ورید و یا داخل ماهیچه تزریق می‏کنند. یک میلی لیتر از ویتامین 100B complex دارای 100 میلی گرم ویتامین B1، 5 میلی گرم ویتامین B2، 2 میلی گرم ویتامین B6، 2 میلی گرم ویتامین B5، 100 میلی گرم ویتامین B3 می باشد. در آمپول B complex، مقداری فسفات سدیم، الکل بنزیل و هیدروکلریک اسید نیز وجود دارند. هیدروکلریک اسید برای تعادل مقدار PH بدن لازم است. چه موقع از آمپول B complex می‏توان استفاده کرد؟ در تب، سوختگی‏های شدید، بارداری، بالا بردن سوخت‏وساز بدن، تخریب لوله گوارش، بیماری‏های مزمن، بیماری پرکاری تیروئید، بیماری دستگاه گوارش، مصرف‏کنندگان الکل و کمبود ویتامین‏های گروه B می‏توان از این ویتامین استفاده کرد. این ویتامین مخصوصا برای ورزشکاران، کودکان، گیاه‏خواران و بالغین بیشتر از 50 سال استفاده می شود. ویتامین B complex تزریقی، مستقیما جذب خون می‏شود. این نوع نیز در bypass، در مواقعی که فرد نمی‏تواند جذب داشته باشد، استفاده می‏شود.

قرص ب کمپلکس شرکت باکاناسان

قرص ب کمپلکس شرکت باکاناسان(Bakanasan): این محصول ساخت کشور آلمان است و مقدار ویتامین های ب موجود در هر قرص آن برابر با مقدار نیاز روزانه یک فرد بالغ (RDA-Recommended Dietary Allowance)است، از اینرو مصرف آن برای اکثر افراد مناسب است چون حاوی مقدار کمی از ویتامین های ب کمپلکس می باشد. دوره معمول مصرف این قرص جهت کمک به تامین ویتامین های ب 3 ماه و روزانه 2 قرص می باشد یک عدد همراه با صبحانه و یک عدد همراه با ناهار. این قرص ب کمپلکس برای کسانی که دچار کمبود ویتامین ب12 می باشند مناسب نیست زیرا تنها حاوی 1 میکروگرم ویتامین ب 12 است که مقدار بسیار ناچیزی است.

قرص ب کمپلکس شرکت یورو ویتال

کپسول ب کمپلکس شرکت یورو ویتال(Eurho Vital): این محصول نیز ساخت کشور آلمان است، مقدار ویتامین های ب کمپلکس موجود در آن به طور قابل توجهی بیشتر از قرص باکاناسان و از مقدار نیاز روزانه یک فرد بالغ نیز بیشتر است و مکملی مناسب برای کسانی است که دچار کمبود ویتامین های گروه ب می باشند. طریقه مصرف آن روزانه یک کپسول بعد از غذا است و دوره مصرف معمول آن 2 ماه می باشد.

قرص ب کمپلکس شرکت نوتری فورس

قرص بالانس ب کمپلکس شرکت نوتری فورس(Nutri Force): این محصول تولید کشور آمریکا است و حاوی ویتامین های ب به میزان توصیه شده برای یک فرد بالغ در روز می باشد. دوره معمول مصرف قرص نوتری فورس روزانه یک عدد به مدت 3 ماه می باشد. ویتامین های ب جز ویتامین های محلول در آب می باشند و مازاد آن ها از طریق ادرار به راحتی دفع می شود اما همواره قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

مکانیسم اثر قرص ب کمپلکس

جبران کمبود ویتامین ب در بدن.این فراورده حاوی ویتامین‌های محلول در آب است که تقریباً هر یک به عنوان کوآنزیم اساسی در متابولیسم پروتئین، کربوهیدرات یا اسید چرب عمل می‌نماید. در ضمن این ویتامین توسط نیکوتین و کافئین به سرعت سرکوب می شود.

بیشتر بخوانید : قرص بیسموت ♥ قرص پاراستامول ♥ قرص پردنیزولون ♥ قرص پروپرانولول قرص پروپرانول

  • علی منصوری

قرص پاراستامول

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۲۰ ب.ظ

قرص پاراستامول

قرص پاراستامول ,قرص پاراستامول خارجی,قرص پاراستامول در بارداری,در مورد قرص پاراستامول,کاربرد قرص پاراستامول,قرص جوشان پاراستامول,قیمت قرص پاراستامول,عوارض جانبی قرص پاراستامول,خرید قرص پاراستامول,قرص پاراستامول ۵۰۰

قرص پاراستامول

توضیحاتی در مورد قرص پاراستامول

پاراستامول اقدامات ضد درد و ضد تب-شبیه به آسپرین است و از این رو جایگزین مناسب برای بیماران حساس به آسپرین است. برای تسکین خفیف تا متوسط درد و تب شرایط، به عنوان مثال سردرد، دندان درد، سرماخوردگی، آنفولانزا، درد روماتیسمی و ژنیکولوژیک.در این مطلب از سایت جسارت به کاربرد و عوارض جانبی قرص پاراستامول 500 خارجی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

نام های تجاری قرص پاراستامول

جالب است بدانید که نام های تجاری که برای قرص پاراستامول است آلودون، کالپول، هدکس، پانادول و… می باشد. یکی از قرصهای ضد درد است که عوارض کمتری را نسبت به قرص آسپرین و سایر داروهای ضد درد دارد.

مزایای قرص پاراستامول

از مزایای این قرص این است که حالت دل بهم خوردگی و خونریزی را در معده به وجود نمی آورد به طوریکه حتی تمام مبتلایان به خونریزی و زخم معده هم می توانند از آن به جای آسپرین استفاده کنند. از مزایای دیگر داروی پاراستامول این است که از دارو های ضد درد و ضد مخدر می باشد. و اگر از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنید با خبال راحت می توانید از این دارو مصرف نمایید. از عوارض جانبی این قرص که بر اثر مصرف زیاد ممکن است به وجود بیاید آسیب رساندن به کلیه و کبد می باشد که می تواند مشکلات جدی را برای آن عضوها پیش بیاورد. همین طور مصرف زیاد پاراستامول در کنار نوشیدن الکل نیز برای بدن سمی و خطرناک است. که در بدن سمی مهلک تولید می کند. پاراستامول برای خانم های شیرده بی خطر است. این دارو به صورت قرص، شیاف، کپسول و مایع است.

موارد مصرف قرص پاراستامول

این دارو که جزء داروهای قابل نگهداری در خانه می باشد برای تسکین و کاهش درد و تب مورد استفاده قرار می گیرد. ضمناً برای بچه ها به همان اندازه بزرگسالان، مفید می باشد و تأثیردارد. از فواید این دارو این است که موجب دردهای شکمی نمی شود و سبب خونریزی داخلی نمی گردد. لذا برای افرادی که از زخم گوارشی رنج می برند و یا کسانیکه مصرف آسپرین برایشان ضرر دارد،‌ بسیار مفید و سودمند می باشد. البته باید توجه داشت که مصرف این دارو در دوز بالا خطرناک است موجب آسیب های کبدی گردد.

مشخصات قرص پاراستامول

استامینوفن در انگلیسی: Acetaminophen یا پاراستامول (Paracetamol) رده درمانی: داروهای مسکن اشکال دارویی: قطره، قرص، شربت و شیاف که عمدتاً به صورت قرص هست استامینوفن دارویی مسکن و تب‌بُر است که بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه مصرف قرص پاراستامول

قرص استامینوفن را می‌توان برای سهولت بلع، خرد کرد. اشکال خوراکی استامینوفن را می‌توان با مقدار اندکی از مواد غذایی نظیر ماست یا مربا مخلوط کرد. برای استعمال راحت‌تر شیاف بهتر است آن را ۳۰ دقیقه در یخچال نگاه داشت. اگر یک نوبت دارو را فراموش کردید، می‌توانید به مجردی که آن را به یاد آوردید مصرفش کنید. اما اگر تقریباً زمان نوبت بعدی رسیده‌است، نوبت فراموش شده را رها کرده به برنامه دارویی منظم خود بازگردید. مقدار دارو را دوبرابر نکنید. اگر استامینوفن را به سبب درد، تب یا گلودرد مصرف می‌کنید در هریک از شرایط زیر با پزشکتان مشورت کنید: درد بیش از ۱۰ روز (در کودکان ۵ روز) طول بکشد یا اینکه علامت جدیدی به آن اضافه شود. تب بیش از ۳ روز طول بکشد، بدتر شود، یا علامت جدیدی اضافه شود. گلودرد دردناکتر شود، بیش از ۲ روز طول بکشد، یا تهوع، استفراغ، بثورات جلدی، یا سردرد رخ دهد. فراموش کردن دارو: اگر این دارو را برای درد با تجویز پزشک مصرف می کنید می توانید به محض یاد آوری دوباره آن را مصرف کنید ولی چنانچه فقط برای تسکین درد موضعی از آن استفاده می کنید می توانید به محض تسکین یافتن درد مصرف آن را قطع نمایید. مصرف قرص پاراستامول در حین رانندگی و انجام کارهای دشوار موردی ندارد. اثر این دارو بعد از مصرف تا 6 ساعت بعد از آن است. زمان مصرف دارو : هر 4 تا 6 ساعت یکبار در مواقع لزوم ضمناً برای بچه ها نباید بیشتر از 4 روز در هر 24 ساعت مصرف شود. اندازه دوز مجاز مصرفی دارو : بزرگسالان (500 میلی گرم تا 1 گرم در هر دوز ضمناً این مقدار می تواند به میزان 4 گرم در روز افزایش یابد) کودکان (60 تا 120 میلی گرم در هر دوز کودکان 3 ماهه تا یکساله و 120 تا 250 میلی گرم در هر دوز کودکان 1 تا 5 ساله و 250 تا 500 میلی گرم در هر دوز کودکان 6 تا 12 ساله) چگونگی تأثیر دارو : اثرات این دارو ظرف 15 تا 60 دقیقه پس از شروع درمان با دارو ظاهر می شوند. ضمناً این اثرات مدت 6 ساعت پس از قطع مصرف هر دوز دارو در بدن دوام خواهند داشت. طریقه نگهداری دارو: این دارو باید در محفظه سربسته و در جای خشک و خنک دور از دسترس کودکان نگهداری شود. چگونگی قطع مصرف دارو : به محض رفع نیاز می توان مصرف این دارو را بدون هیچ مشکلی قطع نمود. اما اگر در طی مدت درمان با این دارو دچار ظاهر شدن جوش گشتید مصرف دارو را قطع کرده و سریعاً پزشک را در جریان قرار دهید. 

قرص پاراستامول و عوارض آن

نکته مهم این است که اگر این دارو را مطابق تجویز پزشک مصرف نمایید هیچ گونه عوارض جانبی برای شما نخواهد داشت. چنانچه یکی از نشانه های زیر رویت شد بلافاصله به پزشک و فوریت های پزشکی مراجعه کنید. این نشانه ها شامل جوش و حالت تهوع است که در شرایطی که با پزشک هم مشورت کردید این علائم ظاهر شد مصرف آن را قطع نمایید. همچنین چنانچه مشکل پوستی راش مشاهده شد نیز مصرف باید قطع گردد.در صورتی که دچار هریک از نشانه‌های جدی زیر شدید، استامینوفن خود را قطع کرده، با پزشکتان تماس بگیرید: زردی پوست یا چشمها، اسهال، بی‌اشتهایی، تهوع، یا استفراغ، معده درد، درد، تورم یا حساسیت در بالای شکم، مدفوع سیاه و قیری شکل، ادرار خونی یا کدر، کاهش ناگهانی ادرار، کبود شدگی یا خون‌ریزی غیرعادی، بثورات جلدی، زخمهای دهانی، یا تب یا گلودردی که پیش از درمان وجود نداشته و ناشی از بیماری ای که بخاطرش تحت درمان قرار گرفته‌اید، نباشد. مصرف بیش از ۴ گرم استامینوفن در روز در دراز مدت باعث بروز نارسایی شدید کبدی می‌گردد. تاری دید شدید و کوری و ضعف حتی از کار افتادن کبد گزارش شده. 

تداخل دارویی قرص پاراستامول

تداخل دارویی: این دارو نباید با قرص کواستیرامین مصرف شود زیرا جذب پاراستامول را در بدن کاهش می دهد. در بعضی از ضد انعقادها مثل وارفارین اگر همزمان مصرف شود به مقدار زیاد باید مصرف آنها را تنظیم کرد تا مشکلی پیش نیاید.ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و محصولات گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید. دارویی که ممکن است با این دارو تداخل کند: کتوکونازول(ketoconazole). داروی استامینوفن ممکن است با تست‌های آزمایشگاهی خاص تداخل کند و موجب شود نتایج آزمایش، اشتباه شود. قبل از انجام آزمایش به پزشک یا پرستار خود بگویید که این دارو را استفاده کرده‌اید.

قرص پاراستامول در بارداری و شیردهی

مصرف دارو برای زنان حامله : اگر از دوز عادی دارو استفاده شود، خطری در بر ندارد. مصرف دارو برای زنان شیرده : خطری در بر ندارد.

قرص پاراستامول چیست

استامینوفن یا پاراستامول به گروهی از داروها به نام ضد درد و یا مسکن تعلق دارد. این دارو برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط به کار می‌رود. پاراستامول( استامینوفن ) برای کاهش تب به‌ ویژه پس از ایمونیزاسیون (واکسیناسیون کودکان) به کار می‌رود. پاراستامول ( استامینوفن ) یک ضد درد رایج است که به اشکال کپسول، قرص و شربت بدون نسخه پزشک قابل تهیه است. بسیاری از برندهای مسکن و داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی پاراستامول هستند. مهم است که هر دارویی را تهیه می‌نمایید ترکیبات آن را از لحاظ پاراستامول چک کنید تا مقادیر بیش‌ازحدی از این دارو وارد بدنتان نشود.

شرایط نگهداری قرص پاراستامول

• تمامی داروها را دور از دسترس کودکان نگه‌دارید. • دارو را در جای خنک، خشک و دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌دارید.

 موارد احتیاط در مورد مصرف قرص پاراستامول

در صورت وجود هر یک از موارد زیر پیش از مصرف استامینوفن پزشکتان را مطلع سازید: حساسیت به هر نوع غذا ، نگاه‌دارنده‌ها ، رنگهای خوراکی ، یا داروها (بویژه استامینوفن یا آسپیرین‌). بارداری یا شیردهی‌. مصرف داروهای دیگر ، بویژه داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی ( NSAIDs ، نظیر ایبوپروفن ) ، آسپیرین ، یا ضدانعقادها (رقیق‌کننده‌های خون مثل وارفارین ، کومادین ). مصرف روزی بیش از سه قوطی یا بیشتر مشروبات الکلی‌. سابقه یا ابتلا به الکلیسم (اعتیاد به الکل‌) ، هپاتیت ویروسی ، فنیل کتونوری ، یا بیماری کبدی یا قلبی‌. نبایدها نباید بیش از مقدار ذکر شده بر روی برچسب جعبه دارو مصرف کنید، مگر اینکه پزشکتان چنین دستوری داده باشد، در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب کلیوی یا کبدی شوید. نباید به کودکان زیر 12 سال در یک روز بیش از 5 نوبت استامینوفن به مقدار تعیین شده بر اساس سنشان بدهید. نباید در روز بیش از دو قوطی مشروب الکلی مصرف کنید مگر اینکه فقط بخواهید یک یا دو نوبت استامینوفن بخورید. مسمومیت در صورتی که به مصرف بیش از حد استامینوفن شک کردید، حتی در صورت عدم وجود هرگونه علامت مسمومیت از اورژانس تقاضای کمک کنید. درمان مسمومیت باید هرچه زودتر آغاز شود. در صورتی که درمان مصرف بیش از حد استامینوفن ظرف 24 ساعت اول آغاز نشود، ممکن است نتوان از آسیب کبدی یا مرگ جلوگیری کرد. اطلاعات دیگر اشکال ژنریک استامینوفن ارزانتر از انواع تجاری هستند و در اکثر موارد به همان اندازه مؤثرند. فراورده‌های استامینوفن طولانی‌اثر گرانتر می‌باشند، ولی ممکن است مصرفشان راحت‌تر و مناسبتر باشد.

قرص پاراستامول یا استامینوفن

استامینوفن (به انگلیسی: Acetaminophen) یا پاراستامول (Paracetamol) دارویی مسکن و تب‌بُر است که بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. استامینوفن به‌خوبی قابل تحمل بوده و مانند آسپرین عوارض جانبی بسیاری ندارد واز آن‌جاکه برای خرید و مصرف استامینوفن نیازی به نسخه پزشک نیست، این دارو به صورت آزاد در دسترس همگان است. بدون‌ نسخه‌ پزشک‌ قابل‌ تهیه‌ می‌باشد. این‌ دارو یک‌ مسکن‌ غیرمخدر است‌ که‌ در موارد دردهای‌ خفیف‌ تا متوسط‌ نظیر سردرد، دندان‌ درد، درد خفیف‌ استئوآرتریت‌ (آرتروز)، و دردهای‌ ناشی‌ از جراحی‌های‌ کوچک‌ کاربرد دارد. استامینوفن‌ همچنین‌ تب‌ را کاهش‌ می‌دهد. این‌ دارو ممکن‌ است‌ در بسیاری‌ دیگر از داروها با اسامی‌ تجاری‌ متفاوت‌ وجود داشته‌ باشد. در صورتی که پاراستامول به همراه ضدالتهاب‌های غیراستروئیدی استفاده شود، می‌تواند در درمان دردهای شدید نیز موثر باشد. استامینوفن از داروهایی است که معمولاً در بیشتر نسخه‌های تجویز شده، برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا به‌کار می‌رود. علیرغم اینکه مصرف پاراستامول براساس دوزاژ توصیه شده از سوی پزشک، خطری در پی ندارد لیکن مصرف بیش از حد می‎تواند به مسمویت کبدی منجر شود. مهم‌ترین علت نارسایی برق‌آسای کبد در غرب، مسمومیت‌های ناشی از پاراستامول است. این دارو عامل اصلی بسیاری از زیاده‌روی در مصرف‌ها در ایالات متحده، انگلستان، نیوزلند و استرالیا است. مشروبات الکلی خطر مسمویت با پاراستامول را افزایش می‌دهند.پاراستامول( استامینوفن ) به گروهی از داروها به نام ضد درد و یا مسکن تعلق دارد. این دارو برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط به کار می‌رود. پاراستامول( استامینوفن ) برای کاهش تب به‌ویژه پس از ایمونیزاسیون (واکسیناسیون کودکان) به کار می‌رود. پاراستامول( استامینوفن ) یک ضد درد رایج است که به اشکال کپسول، قرص و شربت بدون نسخه پزشک قابل تهیه است. بسیاری از برندهای مسکن و داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی پاراستامول هستند. مهم است که هر دارویی را تهیه می‌نمایید ترکیبات آن را از لحاظ پاراستامول چک کنید تا مقادیر بیش‌ازحدی از این دارو وارد بدنتان نشود

بیشتر بخوانید : قرص پرگابالین ♥ قرص پوکساید ♥ قرص پنتوپرازول ♥ قرص پانادول قرص پروژسترون

  • علی منصوری

قرص امگا 3

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۸ ب.ظ

قرص امگا 3

قرص امگا 3 ,قرص امگا 3 و لاغری,قرص امگا 3 و چاقی,قرص امگا 3 بدون جیوه,قرص امگا 3 برای پوست,قرص امگا 3 و چاقی صورت,قرص امگا 3 در بدنسازی,قرص امگا 3 در بارداری,قرص امگا 3-6-9,قرص امگا 3-6-9 کانادایی,قرص امگا 3 برای لاغری,خواص قرص امگا 3 و لاغری

قرص امگا 3

توضیحاتی در مورد قرص امگا 3

شاید شما هم متوجه شده باشید که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری صحبت از امگا 3 می‌شود، اما ممکن است برخی از خانواده‌ها هنوز نسبت به نیاز تأمین امگا 3 از طریق تغذیه مناسب اطلاعات کافی نداشته باشند. انواع ماهی: ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، اسقومری و شاه‌ماهی تخم کدو کدو حلوائی تخم کتان گردو انواع روغن: روغن‌ سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد مواد غذایی غنی‌شده با امگا ۳: برخی از نان‌ها، آبمیوه‌ها، روغن‌ها و تخم‌ مرغ اگر فردی در هفته 3 تا 4 وعده ماهی مصرف نکند، از یک سالگی به بعد برای کمک به رشد مغزی و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها مصرف مکمل امگا 3 یا شربت روغن ماهی برایش لازم است. همان‌طور که می‌دانید، اسید چرب امگا 6 در تمام روغن‌های مایع یافت می‌شود بنابراین اگر در هفته 3 تا 4 بار ماهی نخوریم، تعادل امگا 3 و امگا 6 به هم می‌ریزد.اگر در سبد غذایی خانوار به ‌طور متوسط 4-3 بار در هفته هر بار 120-80 گرم ماهی مصرف شود افراد به هیچ‌وجه نیازی به مصرف امگا 3 نخواهند داشت، اما اگر ماهی مصرف نمی‌شود، می‌توان از مکمل امگا 3 استفاده کرد. مقدار مکمل مصرفی در دوز غیر درمانی یک گرم و در دوز درمانی 3 گرم در روز است. مکمل امگا 3 باید زیر نظر پزشک و بعد از انجام آزمایش‌های لازم و تشخیص وضعیت اکسیداسیون بدن تجویز شود. می‌گوییم زیر نظر پزشک زیرا مصرف خودسرانه این مکمل عارضه دار است. وقتی مکمل امگا 3 بیش از مقدار مورد نیاز مصرف می‌شود، چون یک نوع اسید چرب است، با اسید چرب امگا 6 که برای عملکرد بینایی و مغزی لازم است، رقابت می‌کند و میزان جذب آن را پایین می‌آورد. از سوی دیگر، وقتی امگا 3 به طور خالص در برنامه غذایی گنجانده می‌شود، کلسترول که برای غشای سلول‌های بدن مورد نیاز است، کاهش می‌یابد و یکپارچگی غشاهای سلولی از بین می‌رود.در دوره‌های خاصی مثل بارداری یا شیردهی نیز مصرف مقادیر بالای امگا 3 می‌تواند خطرساز باشد. افزایش بیش از حد امگا 3 در بدن پاسخ‌های سیستم ایمنی را کند و واکنش‌های دفاعی مثل پاسخ به میکروب‌ها را ضعیف می‌کند. حتی می‌تواند تری‌گلیسیرید خون را به عنوان تأمین‌کننده انرژی بدن از حد طبیعی پایین‌تر آورد و فرد را دچار کمبود انرژی کند. به علاوه، اضافه دریافت آن در بدن اکسید می‌شود و بعد از اکسیداسیون به بافت‌های مختلف از جمله عروق و حتی کبد آسیب می‌رساند و می‌تواند کبد چرب ایجاد کند.

قرص امگا 3 چیست

امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود. در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ای ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد. اسیدهای چرب از اجزای تشکیل‌دهنده چربی‌هاست که بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تأمین شود.

تاثیر قرص امگا 3

کمل امگا ۳ با نام تجاری American Good Health Golden Deep Sea Fish Oil ترکیبی غنی از اسیدهای چرب آیکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزا هگزانوئیک اسید (DHA) و هم چنین ویتامین E است که از روغن ماهی دریای عمیق آلاسکا بدست آمده است . دو اسید EPA و DHA در حفظ جریان خون متعادل بدن، کاهش میزان فیبرینوژن و پیش گیری از چسبیدن پلاکت های خون به یکدیگر نقش مهمی را دارند . DHA از مواد تشکیل دهنده بسیار مهم فسفولپیدهای غشای سلولی در بافت بدن انسان است که در تفکر و به خصوص در بینائی موثر است . اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن ماهی، کدوحلوائی، دانه های روغنی و گردو به میزان بالائی وجود دارد اما بدن انسان قادر به ساختن آن ها نیست . افرادی که قارد به تامین مقدار کافی امگا ۳ در برنامه غذایی روزانه خود نیستند می توانند با مصرف روغن ماهی امگا ۳ از عوارض ناشی از کمبود این ماده جلوگیری کنند .

خواص امگا 3

در زمینه شناسایی اسیدهای چرب اولین تحقیق به سال 1950 برمی گردد و بررسی ای که روی اسکیموها انجام شد.مطالعه روی خون اسکیموها نشان داد، با وجود آن که اسکیموها غذای اصلی خود را از گوشت حیوانات پرچرب شکاری تهیه می کردند ولی اسیدهای چرب موجود در خون آنها مانع از تجمع پلاکت و در نتیجه مانع از رسوب و گرفتگی رگ ها می شد. در آن سال ها امگا 3 را مترادف با روغن ماهی می دانستند اما اسیدهای چرب امگا 3 در 30 تا 40 سال اخیر به خوبی شناخته شده اند و در دو دهه اخیر در مورد نقش آنها در سلامت، مطالعات بیشتری انجام شده است.چربی ها در ساختمان سلولی بدن و به خصوص سلول های مغزی شرکت دارند. اسیدهای چرب امگا 3 از این نظر نقش های به خصوصی ایفا می کنند. تحقیقات نشان داده اند امگا 3 تاثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش های عصبی و افسردگی دارد، به طوری که اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد موجب کنترل بیماری آنها می شود.طبق مطالعات اخیر انجام شده، امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی درمانی نیز موثر هستند.مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند و دچار اختلالات عصبی هستند و اعصاب دست و پای آنها دچرا گز گز و درد شدید می شود، مفید است.بهترین منابع غذایی اسید چرب امگا 3، انواع ماهی و آبزیان، تخم کدو، کتان و گردو است. در واقع منبع امگا 3 در ماهی هایی مانند ماهی آزاد، قزل آلا، تن، اسقومری و شاه ماهی وجود دارد. در گیاهان نیز روغن های سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد حاوی امگا 3 هستند. علاوه بر این، مواد غذایی غنی شده با امگا 3 مانند برخی نان ها، آب میوه ها، روغن ها و تخم مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.اگر در سبد غذایی خانوار به طور متوسط 3 تا 4 بار در هفته هر بار 80 تا 120 گرم ماهی مصرف شود، افراد به هیچ وجه یازی به مصرف امگا 3 نخواهند داشت ولی اگر ماهی مصرف نمی شود، می توان از مکمل امگا 3 استفاده کرد.قرص روغن ماهی به عنوان یکی از مکمل های امگا3 در دوران مختلف سنی تجویز و مصرف می شود. طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، قرص های روغن ماهی که به اُمگا 3 معروف هستند می توانند مضرات فراوانی برای بدن داشته و بهتر است که از مصرف آنها خودداری شود.بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا 3 برای بدن انسان سخن می گویند و عملا در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد ولی دریافت این ماده از طریق قرص های موجود می تواند برای بدن مضر باشد.دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در این قرص ها عامل اصلی بروز عوارض جانبی مشهودی مانند خون ریزی بینی و اسهال محسوب می شوند.

علائم کمبود امگا 3

از علائم اصلی کمبود ان می توان به خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست صورت، جوش صورت، زخم دهان ، سردرد ، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، شکننده بودن موها و ناخن ها و عدم تمرکز اشاره کرد

فواید و عوارض امگا 3

مصرف دوز بالای امگا 3، سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند؛ بنابراین کسانی که سیستم بدنشان ضعیف است، نباید آن را استفاده کنند.مصرف امگا 3 در واقع می تواند در عدم ابتلا به مجموعه ای از بیماری ها مفید باشد.اولین و مهمترین تاثیری که امگا 3 به آن معروف شده، نقش آن در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی است، همچنین رژیم غذایی سرشار از امگا 3، مانع خشکی و ریزش مو می شود.به گفته پزشکان، سالمندان برای پیشگیری از آلزایمر باید غذاهای حاوی امگا 3 مصرف کنند. همچنین امگا 3 موجب بهبود خلق و خو، رفتار و شخصیت افراد می شود. فواید قرص امگا 3

مصرف قرص امگا 3

مصرف امگا ۳ توسط کودکان وافراد مبتلا به دیابت و یا در دوران بارداری و شیردهی، فقط با تجویز پزشک انجام شود به علت اینکه امگا ۳ باعث رقیق شدن خون می شود از مصرف آن پیش و پس از انجام هر گونه عمل جراحی خودداری شود . بیمارانی که تحت درمان دارویی خاص مانند داروهای رقیق کننده خون ( وارفارین، هپارین یا پنتوکسی فیلین ) و یا داروهای پیش گیری کننده از ایجاد لخته خون (مانند آسپرین) هستند برای مصرف امگا ۳ می بایست با پزشک خود مشورت کنند . روغن ماهی می‌تواند سطح قند خون ناشتا را در بعضی از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ افزایش بدهد. به همین دلیل هم محققان دانشگاه مریلند، توصیه می‌کنند که این بیماران هرگز نباید بدون مشورت پزشک برای مصرف کپسول روغن ماهی اقدام کنند.

این مساله خصوصا زمانی حیاتی می‌شود که از داروهای قند خون مانند انسولین، گلایپیزید، گلوکواف و گلیبورید استفاده کنید. البته تمامی این مسائل به نظر پزشک بستگی دارند و پزشک می‌تواند دوز مصرفی داروها را در کنار کپسول روغن ماهی افزایش بدهد.اگر به ماهی یا مغزهای خام آلرژی دارید، اصلا نباید کپسول روغن ماهی مصرف کنید. در موارد نادری هم افرادی که به بعضی از مواد غذایی دیگر آلرژی داشته‌اند، بعد از مصرف کپسول روغن ماهی با بثورات پوستی مواجه شده‌اند. بنابراین، تغییرات ناشی از مصرف این کپسول‌ها را با دقت بررسی کنید.محققان دانشگاه مریلند می‌گویند که افراد زیر ۱۸ سال نباید کپسول روغن ماهی مصرف کنند، مگر این‌که این مصرف تحت نظر پزشک باشد. علاوه بر این، کودکان نباید ماهی‌هایی بخورند که شانس وجود جیوه در آن‌ها زیاد است.

شرایط نگهداری قرص امگا 3

در جای خشک و خنک دور از دسترس اطفال نگهداری شود .

تحقیقات در مورد امگا 3

در زمینه شناسایی اسیدهای چرب اولین تحقیق به سال 1950 برمی گردد و بررسی ای که روی اسکیموها انجام شد. مطالعه روی خون اسکیموها نشان داد، با وجود آن که اسکیموها غذای اصلی خود را از گوشت حیوانات پرچرب شکاری تهیه می کردند ولی اسیدهای چرب موجود در خون آنها مانع از تجمع پلاکت و در نتیجه مانع از رسوب و گرفتگی رگ ها می شد. در آن سال ها امگا 3 را مترادف با روغن ماهی می دانستند اما اسیدهای چرب امگا 3 در 30 تا 40 سال اخیر به خوبی شناخته شده اند و در دو دهه اخیر در مورد نقش آنها در سلامت، مطالعات بیشتری انجام شده است. چربی ها در ساختمان سلولی بدن و به خصوص سلول های مغزی شرکت دارند. اسیدهای چرب امگا 3 از این نظر نقش های به خصوصی ایفا می کنند. تحقیقات نشان داده اند امگا 3 تاثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش های عصبی و افسردگی دارد، به طوری که اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد موجب کنترل بیماری آنها می شود. طبق مطالعات اخیر انجام شده، امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی درمانی نیز موثر هستند.

قرص امگا 3 و پوست

خوردن امگا ۳ به هر شکل چه از طریق مصرف مواد خوراکی ( مغز گردو، روغن گردو، روغن کلزا، ماهی های چرب، سویا، شاهدانه و جوانه ی گندم) و چه به صورت قرص برای بدن بسیار مفید است که برای خانمها می تواند در زیبایی پوست بسیار موثر باشد و از چروک شدن زود هنگام پوست جلوگیری کند. اگر از قرصهای امگا ۳ استفاده می کنید بهتر است بدانید که می توانید مثل تمام ماسکها هفته ای دو بار به فاصله ی ۳ روز همزمان با خوردن آن محتویات یک قرص را نیز به آرامی با حرکت دورانی به روی پوست خود به جز زیر چشم و اطراف لبها بمالید که دقیقا امگا ۳مثل یک کرم نرم کننده بر روی پوست شما عمل خواهد کرد و پس از مدتی جذب خواهد شد.

مقدار مصرف قرص امگا 3

کپسول‌های روغن ماهی در هر عدد،‌ معمولا حاوی ۱۲۰ میلی‌گرم از DHA و ۱۸۰ میلی‌گرم EPA هستند. طبق گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند،‌ هیچ فردی بدون تجویز پزشک مجاز نیست که روزانه بیشتر از ۳ هزار میلی‌گرم (۳ گرم) امگا-۳ مصرف کند. در ضمن، کپسول‌هایی را تهیه کنید که توسط شرکت‌های معتبر تولید شده‌اند و هیچ مقداری از آفت‌کش‌ها، جیوه، سرب یا کادمیوم ندارند.

مصرف قرص امگا 3 در بارداری و شیردهی

زنان باردار یا شیرده نباید بدون نظر پزشک از کپسول‌های امگا-۳ استفاده کنند. با این‌حال، احتمال ورود جیوه به دستگاه گوارش با استفاده از کپسول امگا-۳، نسبت به مصرف خود ماهی‌ها کمتر است. طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (USFDA)، جیوه می‌تواند به سیستم عصبی درحال رشد جنین آسیب برساند. به‌علاوه، روغن ماهی می‌تواند حاوی پلی‌کلره بی‌فنیل (PCBs) و دیوکسین‌هایی باشد که همگی برای سلامتی انسان‌ها مضر هستند.

بیشتر بخوانید : قرص آسنترا ♥ قرص آهن ♥ قرص آسیکلوویر ♥ قرص آرامبخش قرص آتورواستاتین

  • علی منصوری

خواص حنا گذاشتن کف پا

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۳ ب.ظ

مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی

مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی در سایت جسارت

خواص حنا گذاشتن کف پا,خاصیت حنا برای کف پا,حنای کف پا,حنا برای کف پا,حنا گذاشتن کف پا,خواص حنا کف پا,حنا بستن کف پا,حنا برای دستگاه تناسلی,خواص حنا برای دستگاه تناسلی,حنا پوست,حنا پوست ضخیم,حنا برای پوست,حنا برای پوست صورت,حنا و پوست صورت

خواص حنا گذاشتن کف پا , خواص حنا برای کف پا , خواص حنا گذاشتن کف پا , خاصیت حنا برای کف پا

در این مطلب از جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و غیره ذکر شده است. از جمله خواص گیاه حنا در طب جدید نیز می توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود. این موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسیده و حنا توانسته جایگاه خود را بعنوان یک گیاه دارویی حفظ کند. برخی از خواص گیاه حنا بسیار جالب و شگفت انگیز می باشد.یکی از گیاهان دارویی که از دیر باز در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد حنا است که اکنون نیز با وجود پیشرفت های صنعت داروسازی جایگاه خود را بین مردم حفظ کرده است و استفاده از خواص گیاه حنا در بین مردم جایگاه ویژه ای دارد. حنا چه بصورت مصرف موضعی و چه به صورت خوراکی در کتاب های طب سنتی ایران و چین بارها و بارها آمده است و برای آن مصارف متعددی از جمله درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و غیره ذکر شده است. از جمله خواص گیاه حنا در طب جدید نیز می توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود. این موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسیده و حنا توانسته جایگاه خود را بعنوان یک گیاه دارویی حفظ کند. برخی از خواص گیاه حنا بسیار جالب و شگفت انگیز می باشد.

خواص حنا گذاشتن کف پا

استفاده از حنا از سالهای خیلی دور و از زمان پیامبران توصیه می شده است .حنا گیاهی پرخاصیت است که بیشتر از فواید آن برای مو می دانیم در حالی که پودربرگهای معجزه آسای این گیاه درمان دردهاست. حنا گیاهی به صورت درختچه یا درختی با برگهای سبز متمایل به خاکستری، بیضوی و گلهائی به صورت خوشه گرزن بزرگ، به رنگ سفید یا زرد بسیار خوشبو، با میوه های خشک و شکوفا که حاوی دانه هائی خیلی کوچک است . به فارسی حنا و در کتب سنتی و به عربی حنا، الهناء رقون و رقان گویند و گل آن را فاغیه می نامند. برگهای آن متقابل، ساده، چرمی، کامل به طول ۲ تا ۳ و به عرض ۱ سانتی متر، بیضوی و نوک تیز می باشد. برگهای گیاه حنا ، بخش داروئی آن را تشکیل می دهد . برداشت برگ حنا از سال دوم و سوم و کشت آن سالی دو بار صورت می گیرد. در اوایل تیرماه به نام حنای گرما و در اواخر آبان ماه به نام حنای قوس معروف است .

خواص حنا گذاشتن کف پا , خواص حنا برای کف پا , خواص حنا گذاشتن کف پا , خاصیت حنا برای کف پا

حنا چه بصورت مصرف موضعی و چه به صورت خوراکی در کتاب های طب سنتی ایران و چین بارها و بارها آمده است و برای آن مصارف متعددی از جمله درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و غیره ذکر شده است. از جمله خواص گیاه حنا در طب جدید نیز می توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود. این موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسیده و حنا توانسته جایگاه خود را بعنوان یک گیاه دارویی حفظ کند. برخی از خواص گیاه حنا بسیار جالب و شگفت انگیز می باشد.

خواص حنا برای کف پا

مالیدن مخلوط برگ های له شده این گیاه با درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است. یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد.

خواص حنا گذاشتن کف پا

فواید و خواص حنا برای رفع مشکلات پوستی و داخلی : حنا به صورت موضعی در درمان بیماریهای قارچی پوستی بویژه در اگزما عارضه پوستی است که به ویژه در هنگام تغییرات فصلی افراد زیادی را درگیر خود می کند.از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد. برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو” مخلوط کنید و به صورت ضماد استفاده نمایید.

خاصیت حنا برای کف پا

مشکلی پوستی که رفع آن گاهی اوقات دردسر ساز است. در این مورد نیز به گفته متخصصان طب سنتی، می توان از گیاه حنا استفاده کرد.به عبارتی یکی دیگر از خواص استفاده از حنا رفع این مشکل است، پس اگر مبتلا به این عارضه هستید باید گرد برگ حنا با برگ هلو ا به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید. نکته دیگر اینکه برای معالجه جوش و کورک سر کودکان ریشه حنا را خشک کرده و بعد به صورت ضماد آن را روی سر وی بگذارید.برای رویاندن ناخن شما باید روزی ۱۰ گرم از آب جوشانده حنا را تهیه و به مدت ۱۰ روز آن را استفاده کنید. برای این کار ۱۰ گرم برگ حنا را در ۲۵۰ سی سی آب خیسانده و بجوشانید تا به یک پنجم برسد سپس آن را شیرین کرده به مدت یک ماه میل کنید.حنا به صورت پرده ای، مانع تأثیر اشعه خورشید بر روی پوست بدن می شود.

خواص حنا گذاشتن کف پا , خواص حنا برای کف پا , خواص حنا گذاشتن کف پا , خاصیت حنا برای کف پا

حنا می تواند التهابی که منجر به درد می شود را کاهش بخشد، شما می توانید در مناطق آسیب دیده پوستتان، از حنا به عنوان مسکن ضعیف استفاده کنید. اگر شما آلرژی و یا تمایل به استفاده از انواع دارو ندارید، حتما از حنا و خواص حنا استفاده کنید و علاوه بر آنها حنا یک ماده طبیعی است که مزیت خاص آن محسوب می شود.

حنای کف پا

اگر شما از نقاط داغ و یا گر گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده کردن از حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.برای تسکین درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصیه می شود. برای اینکه این ضماد بهترین اثر را با خود به همراه داشته باشد باید گل حنا را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن استفاده کنید.یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید. از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.

حنا برای کف پا

خواص حنا برای اسهال خونی و زخم روده : با توجه به این که حنا یکی از گیاهان، با مقدار قابل ملاحظه ای تانن است، لذا دارای خاصیت قوی قابض می باشد؛ به همین دلیل از آن به طور خوراکی در اسهال خونی، زخم های روده ای- معده ای و به عنوان ادرارآور استفاده می شود. یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید. یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباسهای خود از بید زدگی لباس جلو گیری می کنید. گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می باشد. حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده وبوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد. روغن گل حنا که آن را «دهن الفاعیه» نامند و مانند گل سرخ تهیه می کنند گرم و محلل مقوی مو برای روشنی و درخشانی رنگ چهره نافع است. برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده می شود.از خواص حنا این است که غرغره آن با آب دم کرده برگ آن برای زخمهای دهان مفید است. خوردن دو گرم آن و یا خوردن آب خیس کرده 50 گرم آن برای یرقان، طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار نافع است. خواص حنا برای رویانیدن ناخن اصلی به جای ناخن کج اثر خوب دارد.

حنا گذاشتن کف پا

یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد. از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد. حنا یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.

خواص حنا گذاشتن کف پا , خواص حنا برای کف پا , خواص حنا گذاشتن کف پا , خاصیت حنا برای کف پا

حنا و خواص حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر می شود. اگر شما از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده از این خاصیت حنا می توانید آن را بهبود بخشید.

خواص حنا کف پا

برای پرپشت شدن مو با استفاده از خواص حنا باید ابتدا برگ های حنا را با روغن آب لیمو مخلوط کرده و آن را به موها بمالید. سپس یک ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید. بعد از اینکه موها را خشک کردید می توانید برق آن را در آینه تماشا کرده و لذت ببرید. حنا یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود. همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند.در مورد خواص حنا و هر ماده دیگر باید به این نکته مهم توجه داشت که به صرف گیاهی بودن، نباید یک ماده رابه هرشکلی مصرف نمود. حنا در عین حالی  که بسیار مفید است می تواند زیان آور نیز باشد.  حنا برای حلق و ریه زیان آور است و لذا باید به همراه کتیرا خورده شود. مقدار مجاز خوردن حنا 5 گرم است و مصرف بیشتر آن خطرناک است. حساسیت تماسی، آسم، سقط جنین واثر سوء بر روی حلق و ریه عوارض دیگر حنا هستند. به هنگام کار با گیاه حنا باید دقت کردتا از ورود آن به چشم جلوگیری شود.

حنا بستن کف پا

البته اگر می خواهید موهایتان رنگ ریحان و درخشندگی مو بشمار می آید. امکان دارد استعمال حنا در مقایسه با برخی از محصولات گرانقیمت بهداشتی اتلاف وقت بشمار آید اما صرفا زمانی به خواص آن پی می برید که آن را بطور منظم استفاده نمایید. حنا مضر حلق و ریه است، از این نظر باید با کتیرا خورده شود. مقدار خوراک آن تا ۵ گرم است و اگر از آن بیشترخورده شود خطرناک و اسراف موجب هلاکت می شود.

خواص حنا گذاشتن کف پا

  • علی منصوری

ویتامین ای

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳ ب.ظ

ویتامین ای

ویتامین ای ,ویتامین ای برای پوست,ویتامین ای و چاقی,ویتامین ای و چاقی صورت,ویتامین ایی,ویتامین ای و پوست,ویتامین ای ۴۰۰,ویتامین ای برای چی خوبه

ویتامین ای , ویتامین ای برای پوست , ویتامین ای و چاقی , ویتامین ای و چاقی صورت

ویتامین یکی از چیزهایی است که برای سلامت بدن ما الزامی است.همه ما نام ویتامین را زیاد شنیده ایم و انواع مختلف آنرا میشناسیم.مثلا در بین ویتامین ها می توانیم به ویتامین ب , ویتامین سی , ویتامین ث , ویتامین دی , ویتامین b6 , قرص ویتامین e , قرص ویتامین d , ویتامین a , ویتامین c , ویتامین e , ویتامین b و ویتامین d اشاره کنیم.

توضیحاتی در مورد ویتامین ای

جالب است بدانید که ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است که به بازسازی سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. این ماده‌ی مغذی ضروری به صورت طبیعی در بعضی از غذاها وجود دارد و همچنین می‌توان آن را از طریق مصرف مکمل‌ها تامین کرد و بعضا در غذاهای فرآوری شده نیز یافت می‌شود. ویتامین E جز ویتامین‌های محلول در چربی است یعنی بدن شما ویتامین E وارد شده به بدنتان را ذخیره می‌کند و در زمان نیاز از آن استفاده می‌کند. ویتامین E در بدن ۸ ترکیب مختلف ایجاد می‌کند که فعال‌ترین آن‌ها در بدن انسان آلفاتکوفرول است. در این مطلب از سایت جسارت در مورد ویتامین ای صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ویتامین ای چیست

ویژگی بسیار خوب این ویتامین این است که ویتامین ای (E) یکی از ویتامینهای محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند. ویتامین ای برای نخستین بار در سال ۱۹۲۰ میلادی کشف شد و سپس در سال ۱۹۳۶ (میلادی) از جوانه گندم جدا گردید و آلفا-توکوفرول نام گرفت. این نام از کلمه یونانی TOKOS به معنی «تولد کودک» و کلمهٔ PHEREIM به معنی دنیا آوردن گرفته شده‌است و OL برای نشان دادن ساختار الکلی آن است. بعدها دو گونه دیگر به نام بتا-توکوفرول و گاما-توکوفرول کشف شدند که اثرشان نسبت به آلفا-توکوفرول کمتر بود. این ویتامین در لایه چربی دیواره سلول و داخل سلول قرار می‌گیرد و از تخریب دیواره سلول جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین ای یک نام برای گروهی از مولکول‌ها است که اثراتی شبیه آلفا توکوفرول را دارند.[۲] هرچند ویتامین E مهم‌ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی، پوست سالم و چشم‌های سالم است، اما همه فواید و خطرات ویتامین E هنوز خیلی مشخص نیست

ویتامین ای و روغن زیتون

اگر دوست دارید ویتامین ای بدنتان بالا رود یکی از راه‌های ساده برای افزایش مقدار ویتامین E در بدن استفاده از روغن زیتون در دستورهای غذاییتان به جای روغن مایع است. تخمه آفتابگردان دارای حدود ۲۰ میلی‌گرم ویتامین E است که حتی بیشتر از مقداری است که برای مصرف روزانه توصیه شده. سالاد اسفناج و کلم درست کنید و درون آن مقداری فندوق و گردو بریزید تا مقدار ویتامین E موجود در آن افزایش پیدا کند و دارای مواد مغذی بیشتری شود. با خلاقیت خودتان می‌توانید غذاهایی تهیه کنید که دارای مقدار قابل توجهی از این ویتامین باشد و نیاز روزانه شما را تامین کند. ویتامین E، به عنوان “ویتامین پوست” شناخته شده است و به واسطه خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد، مشکلات پوست را بهبود می بخشد، که آن را به عنوان یک درمان عالی برای بیماری پوست و مو معرفی می کند. این ویتامین به طور طبیعی در روغن های گیاهی مانند آفتابگردان، زیتون، ذرت و روغن سویا یافت می شود. دانه های کامل مانند آجیل، جوانه گندم و دانه های آفتابگردان همچنین منابع غنی از ویتامین E هستند. امروزه ویتامین E به دلیل خواص مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست آن به صورت کرم های مختلف، لوسیون ها، مرطوب کننده ها و محصولات آرایشی به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. 

فواید ویتامین ای

همان‌طور که گفته شد این ویتامین در بدن نقش یک آنتی‌اکسیدان را ایفا می‌کند و از سلول‌های بدن در مقابل تخریب حفاظت می‌کند، یعنی این ویتامین توانایی زیادی در خنثی کردن رادیکال‌های آزادی دارد که درون سلول‌های بدن و بطور طبیعی ساخته می‌شوند و چون دارای الکترون جفت‌نشده هستند برای متعادل کردن خودشان اقدام به جذب الکترون‌های سلول‌های سالم بدن می‌کنند و از این طریق به آن‌ها صدمه می‌زنند. خاصیت آنتی اُکسیدانی این ویتامین به آن اجازه می‌دهد تا از لطمه دیدن داخل رگها و سکته قلبی پیشگیری کند. کمبود ویتامین E بیشتر در بیماری‌های قلبی نمود پیدا می‌کند. همچنین این ویتامین دارای خاصیت ضد انعقادی می‌باشد که به جریان راحت خون در رگ‌هایی که دارای پلاکت‌های چربی چسبنده به دیواره هستند، کمک می‌کند. ویتامین ای همچنین باعث افزایش توانایی دستگاه ایمنی بدن به منظور مقابله با بیماری‌ها می‌شود. جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر، کمک به درمان بیماری‌های چشمی مثل آب مروارید، کمک به درمان دژنراسیون وابسته‌به‌سن ماکولا، کاهش احتمال سکته قلبی در بیماران مبتلا به دیابت، کند کردن روند پیری سلول‌ها، تقویت انسان در مقابل آلودگی‌های زیست محیطی، مقابله با کم‌خونی، درمان مشکلات ناشی از چربی‌های بد هضم و کمک به بهبود بیماری‌های پوستی، زخم‌ها، اختلالات تولید مثل و کاهش دردهای پیش از قاعدگی  و کاهش علائم و نشانه‌های لوپوس می‌شود. همچنین این ویتامین در درمان انواع سرطان‌ها مانند سرطان پروستات، پوست، و دهان کمک می‌کند. در تحقیقی نشان داده شده‌است که مردانی که از آلفا توکوفرول بیشتری استفاده کردند، خطر ابتلاء به سرطان پروستات در آن‌ها ۵۳٪ کمتر از سایر مردان بوده‌است. همچنین تحقیقات نشان داده که مصرف این ویتامین در دوران بارداری، خطر ابتلای نوزاد به بیماری آسم را کاهش می‌دهد. در این تحقیق مادران بارداری که کمترین میزان دریافت ویتامین ای را داشتند، نوزادان‌شان پنج برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به آسم قرار گرفتند این ویتامین در جلوگیری از ابتلاء به سکته مغزی در افراد غیر سیگاری نقش دارد اما در افراد سیگاری خیر. ویتامین ای خطر گسترش بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. پژوهشگران دانشگاه پزشکی شیکاگو با بررسی عادت غذایی ۶۰۰۰ نفر دریافتند که آن دسته از افرادی که دچار مشکلات فراموشی و نظایر آن نیستند، در عادت غذایی خود غذاهای سرشار از ویتامین ای گنجانده‌اند. ویتامین ای، رادیکال‌های آزاد را که محتملاً می‌توانند به سلول‌های مغز آسیب بزنند، مهار می‌کند.

ویتامین ای برای پوست

ویتامین E یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی و به همین دلیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای درمان خشکی پوست استفاده می شود. ماسک ویتامین E برای پوست چند قطره روغن ویتامین e را با روغن زیتون ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست صورت و بدن خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید. 2. کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت ویتامین E باعث افزایش تولید کلاژن پوست می شود، کلاژن یک پروتئین است که مسئول حفظ انعطاف پذیری پوست می باشد و به این ترتیب به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

کمبود ویتامین ای

کمبود ویتامین E باعث افزایش احتمال ابتلاء به سرطان، افزایش احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی و افزایش اختلالات تولید مثل می‌شود. ذخیره ویتامین E در بدن ۱۰ تا ۱۵ سال کفایت می‌کند اما بعد از این مدت (معمولاً کسانی که مشکل هضم چربی دارند به این دوره می‌رسند) اختلالات بینایی، ضعف عضلات، عدم پاسخ‌گویی به محرک‌های محیطی و عدم توانایی در حفظ تعادل و زخم‌های سریع پوستی بروز می‌کند. همچنین ویتامین E در جلوگیری از سقط جنین نیز بسیار مؤثر است. ضعف عضلانی: وجود ویتامین ای برای سیستم عصب مرکزی ضروری است. ویتامین ای به عنوان یکی از آنتی‌اکسیدان‌های اصلی بدن تعریف شده‌است. کمبود ویتامین ای سبب استرس اکسیداتیو، تولید اثر سمی و آسیب به ساختارهای درون سلولی می‌شود که سرانجام احساس ضعف در ماهیچه‌ها به انسان دست می‌دهد. ناموزون راه رفتن: کمبود ویتامین ای باعث ایجاد نورون‌های خاصی به نام Purkinje شده و روند سیگنال‌رسانی به سیستم عصبی را مختل می‌کند. خستگی و سوزن سوزن شدن بدن: آسیب دیدن فیبرهای عصبی مانع از انتقال سیگنال به درستی شده و عامل ایجاد نوروپاتی محیطی می‌شود. کاهش وضوح دید: کمبود ویتامین ای باعث ضعیف شدن گیرنده‌های نور در شبکیه شده و سلول‌های چشم ضعیف می‌شوند. این پدیده می‌تواند منجر به از بین رفتن دید در درازمدت شود. اختلال در سیستم ایمنی بدن: برخی تحقیقات نشان می‌دهد کمبود ویتامین ای می‌تواند مانع فعالیت سلول‌های ایمنی بدن شود. این امر در بزرگسالان خطرآفرین می‌شود.

ویتامین ای و آفتاب سوختگی

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را خنثی می کند و در نتیجه می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند. چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست بمالید و یا یک کپسول ویتامین E را بشکنید و آن را به آرامی بر روی محل آفتاب سوختگی بمالید.

مصرف زیاد ویتامین ای

مصرف زیاد این ویتامین در مقایسه با سایر ویتامین‌های محلول در چربی، مشکلات کمتری برای بدن انسان ایجاد می‌کند، زیرا بدن انسان تا حدودی تحمل مقادیر زیاد ویتامین E را دارد. اما اگر مصرف این ویتامین، بیش از اندازه و به صورت مصنوعی (قرص و آمپول) باشد، باعث مسمومیت‌های ویتامینی می‌شود. از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه این ویتامین این است که بدن از دیگر ویتامین‌های محلول در چربی استفاده نمی‌کند و کمبود این ویتامین‌ها در بدن به وجود می‌آید. ازسوی دیگر، مصرف بیش از اندازه ویتامین E موجب اختلال در ذخیره ویتامین آ در کبد می‌شود. همچنین باعث می‌شود مدت زمان انعقاد خون زیاد شود و حتی مصرف بیش از اندازه آن (بیش از ۴۰۰ واحد) خطر مرگ را به همراه دارد. مصرف طبیعی این ویتامین حتی بیش از اندازه این عوارض را به دنبال ندارد. مصرف زیاد مکمل ویتامین E در ۸ هفته اول بارداری ممکن‌است ۱٫۷ تا ۹ برابر خطر ابتلاء به نقص مادرزادی قلبی در کودکان را افزایش می‌دهد

ویتامین ای و لک پوست

لکه های قهوه ای پوست می تواند به دلیل آسیب رادیکال های آزاد، پیری و مشکلات کبدی ایجاد شود، ویتامین E حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند چنین مشکلاتی را درمان کند. ماسک قرص ویتامین E برای پوست کپسول ویتامین e را بشکنید و با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید، سپس آن را روی لکه های قهوه ای پوست بمالید.

ویتامین ای و روغن جوانه گندم

این ویتامین عمدتاً در روغن برخی از گیاهان یافت می‌شود. روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی از لحاظ ویتامین ای می‌باشد. پس از روغن جوانه گندم، روغن فندق، روغن کانولا، روغن گلرنگ، روغن بادام، روغن هسته انگور و روغن آفتابگردان از اصلی‌ترین منابع این ویتامین به‌شمار می‌آیند. روغن زیتون، روغن ذرت، آجیل تازه (فندق، بادام، گردو)، اسفناج، کلم پیچ، سویا و سیب زمینی نیز دارای مقادیری از این ویتامین هستند. همچنین در میوه‌هایی مثل هلو یا مارچوبه نیز به‌طور نسبی این ویتامین یافت می‌شود. در برخی از چربی‌های حیوانی نیز، این ویتامین وجود دارد. ویتامین ای به صورت مصنوعی و به شکل قرص و آمپول نیز در دسترس است. میزان نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین ۴ تا ۱۵ میلی‌گرم می‌باشد. این دارو اعتیادآور است

ویتامین ای و ترک پوست

روغن ویتامین E الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به درمان ترک پوست در دوران بارداری کمک می کند. هر روز مقداری روغن ویتامین E را بر روی پوست شکم، ران ها و سینه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که ترک های پوستی درمان شود، ادامه دهید.

مکمل ویتامین ای

مصرف بیش از حد مکمل ویتامین E ممکن‌است سبب تهوع، سردرد، خونریزی، خستگی و موارد دیگر شود. همچنین مصرف بیش از حد آن ممکن‌است سبب نارسایی کلیه شود. افرادی‌که از داروهای رقیق‌کننده خون (همچون وارفارین یا آسپرین) استفاده می‌کنند، باید پیش از مصرف ویتامین E با پزشک‌شان مشورت کنند

ویتامین ای برای مو

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هاست که گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. ماسک ویتامین E برای مو دو قطره روغن ویتامین E را با روغن نارگیل یا زیتون گرم ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید و خوب ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه با آب گرم بشویید. 11. درمان ریزش مو آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E می تواند به درمان ریزش مو کمک کند. 12. درخشان کننده مو ویتامین E به عنوان یک درخشان کننده، مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی مو عمل می کند. 13. درمان موخوره ویتامین E باعث تقویت موی سر شده و با رطوبت رسانی به موها از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری کرده و به درمان موخوره کمک می کند. ماسک مو با ویتامین E 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی موها ماساژ دهید تا موخوره درمان شود.

ویتامین ای و ورزش‌ های استقامتی

ورزش‌های استقامتی ۱۰ تا ۲۰ برابر حالت عادی، مصرف اکسیژن را افزایش می دهند که این مسئله تولید رادیکال‌های آزاد و در نتیجه تخریب عضلات و سایر بافت‌های بدن را افزایش می‌دهد و نهایتاً ظرفیت اجرا را کاهش دهد. ویتامین E چون خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بعد از تمرینات سخت و شدید ورزشی باعث بازسازی سریع سلول‌های تخریب شده از ورزش می‌شود و باعث از بین رفتن سریع درد عضلانی می‌شود. مصرف مکمل ویتامین E به ورزشکاران حرفه‌ای، یعنی افرادی که بطور دائم و پیوسته ورزش می‌کنند، توصیه می‌شود، نه افرادی که بطور دلخواه ورزش می‌کنند.

ویتامین ای در بارداری

مقادیر کافی ویتامین E در بدن برای جلوگیری از سقط جنین در زنان بادار ضرروی می باشد. ویتامین E در دوران بارداری و برای رشد جنین حیاتی است زیرا اسید های چرب ضروری برای رشد جنین را فراهم می سازد. متخصصان توصیه می کنند که خانم ها در دوران بارداری و شیردهی از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل ها، ویتامین E مصرفی خود را افزایش دهند. پیش از مصرف هرگونه مکمل و خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : ویتامین سی ♥ ویتامین ث ♥ ویتامین دی ♥ ویتامین b6 قرص ویتامین d

  • علی منصوری

درمان حساسیت فصلی

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۰ ب.ظ

بهترین روش خانگی برای درمان حساسیت فصلی و آلرژی

بهترین روش خانگی برای درمان حساسیت فصلی و آلرژی در سایت جسارت

 درمان حساسیت فصلی ، درمان حساسیت فصلی در طب سنتی ، درمان حساسیت فصلی عطسه ،درمان حساسیت فصلی سرفه ، درمان حساسیت فصلی با داروهای گیاهی،درمان حساسیت فصلی در منزل،درمان حساسیت فصلی در طب اسلامی

 درمان حساسیت فصلی ، درمان حساسیت فصلی در طب سنتی ، درمان حساسیت فصلی با داروهای گیاهی،درمان حساسیت فصلی در منزل 

بیماری حساسیت فصلی

حساسیت در زمانی بروز می‌کند که سیستم بدن به‌طور اشتباه در برابر ماده‌ای که به نام آلرژن شناخته می‌شود و چندان خطرناک هم نیست، از خود دفاع می‌کند. در حالت طبیعی سیستم ایمنی بدن در برابر باکتری و ویروس دست به کار می‌شود. در مواردی که آلرژی ایجاد می‌شود، هر زمان که ماده حساسیت‌زا ظاهر شود، سیستم بدن شروع به کار و جنگ می‌کند. در برخی موارد این ماده حساسیت‌زا می‌تواند دانه گرده و قارچ باشد. درست در همین نقطه است که درمان سرفه آلرژیک، درمان آلرژی بینی و به‌طور کلی درمان کیپ شدن بینی و دیگر علائم به یک دغدغه تبدیل می‌گردد.حساسیت‌ فصلی در طول فصل زمستان شیوع کمتری دارد، اما این امکان هم وجود دارد که در تمام طول سال علائم آن وجود داشته باشد. گیاهان مختلف، گرده‌هایشان را در زمان‌های گوناگونی از سال پراکنده می‌کنند. شاید شما بیشتر از یک فصل، دچار حساسیت شوید که بستگی به محل زندگی و عامل حساسیت‌تان خواهد داشت. شاید هم به آلرژن‌های داخل خانه واکنش نشان دهید، مانند کَپَک یا پر و موی حیوانات خانگی. در این مطلب از سایت جسارت به درمان حساسیت فصلی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علائم و علت حساسیت فصلی

طیف علائم حساسیت‌‌های فصلی، از خفیف تا شدید است که متداول‌ترین‌شان شامل موارد زیر می‌باشد:عطسهآب‌ریزش یا گرفتگی بینیآب‌ریزش یا خارش چشمالتهاب سینوس‌ها، گلو و یا کانال‌های گوشگرفتگی گوشترشحات پشت بینیعلائمی که کمتر شایع هستند شامل موارد زیر می‌شود:سردردتنگی نفسخس خس سینهسرفهبسیاری از افرادی که دچار تب یونجه یا حساسیت هستند، آسم هم دارند. اگر شما هم مبتلا به هر دوی ابن موارد هستید، آلرژن‌های فصلی شما ممکن است موجب حمله‌ی آسم بشود. نام تب یونجه از آنجا گرفته شده است که بسیاری از افراد در زمان تاریخی برداشت یونجه یعنی در ماه‌های فصل تابستان علائم حساسیت را دارند. وقتی سیستم ایمنی بدن‌تان، مواد موجود در هوا را که معمولا بی‌خطر هستند، خطرناک تشخیص می‌دهد، تب یونجه روی خواهد داد و با ترشح هیستامین و مواد شیمیایی دیگر در جریان خون، به این مواد بی‌ضرر واکنش نشان می‌دهد. این مواد شمیایی، علائم یک واکنش آلرژیک را ایجاد می‌کنند. عوامل ایجادکننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف سال با هم فرق می‌کنند.

درمان حساسیت فصلی با روغن بنفشه

درمانگران طب سنتی برای درمان عطسه های ناشی از آلرژی و حساسیت فصلی، استفاده از روغن بنفشه و بادام را به بیماران شان توصیه می کنند. این درمانگران به بیماران شان که از دست عطسه های بی وقفه کلافه می شوند توصیه می کنند روزی 2بار، یک قطره از روغن بنفشه را درون حفره های بینی خود بچکانند. علاوه براین با استفاده از همین روغن، پیشانی خود را نیز ماساژ دهند. این کار موجب می شود از شدت عطسه ها کم شده و در مواردی نیز به طور کامل برطرف شود. در کنار استفاده از روغن بنفشه، پرهیز غذایی نیز یکی دیگر از راهکارهای برطرف کردن عطسه های فصلی است. درمانگران به بیماران شان توصیه می کنند از خوردن انواع ادویه، غذاهای سرخ کردنی، شکلات و قهوه در فصل بهار پرهیز کنند و مصرف آن ها را به حداقل برسانند .

درمان خانگی حساسیت فصلی

ویتامین C نوعی آنتی هیستامین، آنتی اکسیدان و آنتی توکسین طبیعی است. با مصرف این ویتامین در کنار عسل خام می توان به راحتی به جنگ زکام بهاره رفت.تعدادی مکمل های دارویی حاوی ویتامین C نیز وجود دارد که می توانید از داروخانه ها خریداری کنید.از خوراکی های حاوی ویتامین C نیز می توان به پرتقال، گریپ فروت، لیموترش، پاپایا، فلفل دلمه ای، بروکلی و دیگر کلم ها (کلم ترش و کیمچی عالی هستند)، توت فرنگی، آناناس، کیوی و طالبی اشاره کرد.

درمان حساسیت فصلی با دارو

اگر برای درمان آلرژی و رهایی از این روزهای آزاردهنده به دکتر مراجعه کنید، اولین مرحله درمان را آغاز کرده‌اید. قرص سیتریزین، لوراتادین، آنتی هیستامین دکونژستانت و انواع دیگر قرص آنتی هیستامین که به نام‌های مختلف در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند، از معروف‌ترین نجات‌دهنده‌های شیمیایی حساسیت فصلی هستند. این داروها در زمان موعد یکی از حیاتی‌ترین وسایل شخصی افراد دارای آلرژی هستند که شاید حتی از بسیاری وسایل شخصی دیگر ضروری‌تر باشد.

امگا 3 برای درمان حساسیت فصلی

امگا ۳ یک اسید چرب است و در مواد غذایی مانند ماهی، تخم مرغ، گردو، روغن آفتابگردان، تخم کدو، تخم کتان، کنجد و فندق وجود دارد. امگا ۳ به اندازه‌ای مفید است که مصرف آن در هر سنی پیشنهاد می‌شود و از آنجایی که دارای خصوصیات ضدالتهابی نیز هست، برای افراد دارای آلرژی فصلی باید به طور جدی‌تری مصرف شود. می‌توانید قرص روغن ماهی را هم به‌صورت آزاد ولی به میزان مشخص مصرف کنید.

درمان حساسیت فصلی با عسل

عسلی برای بدن مفید است که کاملاً طبیعی باشد. در همین عسل طبیعی هم به دلیل حضور زنبور در فرآیند آماده‌سازی، میزان کمی گرده درون آن وجود دارد که تا حدی موجب مقاومت بیشتر بدن به دانه گرده می‌شود. البته گرده‌ای که در عسل طبیعی دیده می‌شود، از گل حاصل شده و با انواع دانه‌های گرده موجود در درختان و سبزه‌زار که بیشتر افراد به آنها حساسیت نشان می‌دهد، متفاوت است. برای مصرف بیشتر عسل مطمئن شوید که به همان دز پایین از گرده هم حساسیت نشان نمی‌دهید.

درمان آلرژی فصلی

سرکه سیب علاوه بر خاصیت ضد آلرژیکی که دارد می‌تواند برای درمان‌های دیگر مانند کاهش وزن مؤثر باشد. با این حال بسیاری از مردم نمی‌دانند که سرکه سیب تا چه حدی می‌تواند برای بهبود علائم آلرژی مفید باشد.سرکه سیب می‌تواند مخاط ناشی از آلرژی را کاهش دهد و سیستم لنفاوی بدن را پاک کند. برای آن که علائم آلرژی به صورت مطلوبی تسکین پیدا کند، سه بار در روز یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ترکیب کنید و سپس آن را بنوشید. این کار سبب می‌شود تا علائم آلرژی حاد مانند سرفه و حالت تهوع را بهبود بخشد.

نکاتی که باید برای درمان حساسیت فصلی به آن توجه کرد :

یکی از درمان‌های اصلی و مؤثر در درمان این بیماری، کاهش میزان غذاست. در فصل بهار باید از پرخوری اجتناب شود و بیماران مستعد از مصرف گوشت‌های سخت هضم و غذاهای چرب تا حد امکان پرهیز کنند و تحمل گرسنگی و تشنگی و کم خوابیدن را داشته باشد تا ماده این بیماری از بدن دفع شود و در صورت نیاز به مصرف گوشت، گوشت بلدرچین و کبک را در برنامه غذایی خود بگنجاند.

علاوه بر این، باید از مصرف سبزیجات مانند تره، پیاز، شاهی و سیر و تنقلاتی مانند گردو و مصرف پنیر جدا پرهیز شود.

مصرف غذاهای شور و ترش و میوه های آبکی از عوامل تشدید کننده این بیماری هستند.

چه خوب است که در این فصل بدن را به تنقیه و روزه‌داری عادت دهیم و از آش‌های ساده با طعم متمایل به ترشی مثل آش آلو و آش سرکه و آش انار به صورت هفتگی حداقل دو تا سه وعده استفاده شود.

ضمن اینکه، مصرف کاهو و شربت سکنجبین که از سنت‌های پیشینیان است در این ایام می‌تواند به رفع خشکی و خارش‌های شدید پوستی کمک کند.

یکی دیگر از توصیه‌های غذایی که بیماران باید رعایت کنند، عدم مصرف ادویه‌جات تند در این ایام بوده و بهتر است کسانی که دچار خارش مزمن پوست هستند، غذاهایی حاوی کدو و اسفناج را بیشتر مصرف کنند

بیماران باید از خوابیدن در روز و در معرض باد سرد قرار گرفتن پرهیز کنند و تا حد امکان سر خود را با پوشش مناسب بپوشانند. حتی بهتر است در این ایام هنگام خواب سر نسبت به بدن در موقعیت بالاتری قرار بگیرد تا مواد به راحتی از مسیرهای خروجی دفع شده و در سر نمانند.

معمولاً با شروع آلرژی، در ابتدا میزان آبریزش زیاد است. در حد امکان با مصرف داروهای مختلف نباید مانع خروج ماده شد بلکه پیشنهاد می‌شد به کمک بخور با گیاهانی مانند بابونه رطوبت‌ها را رقیق کرده و به دفع ماده کمک شود.

همچنین بهتر است در ابتدای آغاز حساسیت و آلرژی که علائم عطسه و آبریزش بینی وجود دارد، استحمام صورت نگیرد و کسانی هم که زیاد دچار این بیماری می‌شوند توجه خاصی به تقویت معده و مغز داشته باشند

درمان گیاهی حساسیت فصلی

نوشیدن دمنوش‌های گیاهی خانگی و مصرف ادویه‌ها و گیاهان دارویی نیز می‌تواند تا حد زیادی از احتمال ابتلا به آلرژی جلوگیری کند. مصرف این گیاهان باعث کاهش مخاط و خالی شدن سینوس‌ها می‌شود و برای درمان آرژی و حساسیت بسیار موثر است.بابونه یکی از گیاهانی است که خاصیت ضد حساسیت دارد و برای دل درد، نفخ شکم و دستگاه گوارش بسیار مفید است. همچنین باعث تعادل در کارکرد کبد و مزاج می‌شود.چای سبز نیز به دلیل وجود ویتامین ث در آن باعث تقویت و متعادل کردن سیستم ایمنی بدن می‌شود. علاوه بر این باعث تسکین علائم و درمان آلرژی می‌شود و خاصیت آرامبخشی دارد.دارچین، زردچوبه و بادرنجوبه نیز از جمله گیاهانی هستند که به عنوان مسکن سیسم عصبی بدن عمل می‌کنند و علائم حساسیت و آلرژی را تسکین می‌دهند.

درمان حساسیت فصلی

مطالب مرتبط :

نام بهترین قرص حساسیت فصلی پوستی قوی خارجی

آلرژی و حساسیت در دوران بارداری و روش های درمان خانگی

معرفی بهترین قرص حساسیت پوستی کودکان

عوارض و موارد مصرف قرص ضد حساسیت فصلی

عوارض و موارد مصرف قرص حساسیت فصلی و پوستی

  • علی منصوری

شریان رادیال

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۸ ق.ظ

آناتومی و نبض و شاخه های شریان رادیال دست چیست

آناتومی و نبض و شاخه های شریان رادیال دست چیست در سایت جسارت

شریان رادیال ,شریان رادیال چیست,شریان رادیال دست,محل شریان رادیال,نبض شریان رادیال,آناتومی شریان رادیال,پارگی شریان رادیال,شاخه های شریان رادیال

شریان رادیال , شریان رادیال چیست , شریان رادیال دست , محل شریان رادیال

توضیحاتی در مورد شریان رادیال

یکی از بزرگ‌ترین نقطه‌ ضعف‌های شریان رادیال تمایل به اسپاسم است. اسپاسم شریان می‌تواند به علت تزریق اشتباه دارو در شریان به جای ورید، نمونه‌گیری مکرر شریانی و در موارد استفاده از شریان رادیال به عنوان گرافت کرونر روی دهد. وازواسپاسم باعث هیپوپرفیوژن، ناتوانی و حتی قطع عضو می‌شود. پاپاورین که یک آلکالوئید اپیوم است، می‌تواند در درمان اسپاسم احشا و وازواسپاسم، به‌خصوص در قلب و مغز و اسپاسم شریان رادیال استفاده شود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد شریان رادیال صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

شریان رادیال کچاست

در آناتومی بدن، سرخرگ رادیال٬ شریان اصلی از وجه کناری در ساعد است.

سرخرگ یا شریان

سُرخرَگ یا شَریان به رگهایی که خون را از قلب به سایر اندام‌ها منتقل می‌کنند می‌گویند. سرخرگ ششی و سرخرگ آئورت دو سرخرگ اصلی متصل به قلب هستند. شریان از سه بخش اینتیما و مدیا و ادوانتیش تشکیل شده است. بخش اینتیما درونی‌ترین که از بافت سنگفرشی تک لایه است و زیر آن بافت همبند پشتیبان و تیغهٔ الاستیک آن را از مدیا جدا می‌کند. در مدیا عروق خونی و عضله صاف داریم. سرخرگ دیواره ضخیم‌تری نسبت به سیاهرگ دارد ولی قطرداخلی آن کمتر از سیاهرگ است. بافت سرخرگ شامل بافت‌های پوششی، ماهیچه‌ای و پیوندی است. همهٔ سرخرگ‌ها خون روشن (خون حاوی اکسیژن) را منتقل می‌کنند به جز سرخرگ‌های ششی که خون تیره (خون حاوی کربن دی اکسید) را منتقل می‌کنند.

شاخه های شریان رادیال

شریان رادیال از دوشاخه شدن شریان براکیال در حفره کوبیتال سرچشمه می‌گیرد. سپس تا ناحیه دیستال بخش پیشین یا قدامی ساعد ادامه می‌یابد و در آنجا به‌عنوان نقطه‌عطفی برای تقسیم بین کمپارتمان‌های پیشین(قدامی) و پسین(خلفی) در ساعد عمل می‌کند. پس از عبور از ناحیه انفیه آناتومیک و پس‌از قوس کف دست به شاخه عمیق شریان اولنار می پیوندد. درتمام مسیر سیاهرگی با همین نام یعنی ورید رادیال آن‌را همراهی می‌کند.

سیاهرگ یا ورید

سیاهرگ یا ورید (به عربی: الورید) در دستگاه گردش خون بدن، رگی است که خون را از اندام‌ها به قلب بازمی‌گرداند. دیواره سیاهرگ نازک‌تر از سرخرگ است اما قطر بیشتری داشته و خاصیت ارتجاعی کمتری دارد. در سیاهرگ‌ها دریچه‌هایی به نام لانه کبوتری وجود دارد که این دریچه‌ها کمک می‌کنند تا خون از اندام پایینی مانند دست‌ها و پاها بهتر به سمت قلب حرکت کنند. به‌طور کلی خون تمامی قسمت‌های بدن توسط دو ورید به نام‌های اجوف فوقانی و تحتانی به دهلیز راست قلب برمی‌گردد. ایستادن زیاد، کم‌تحرکی و نارسایی‌های قلبی می‌توانند باعث تخریب این دریچه‌ها شده و در نتیجه خون در سیاهرگ‌ها تجمع می‌کند و شخص به بیماری واریس مبتلا می‌شود. همه سیاهرگ‌ها خون تیره (خون حاوی کربن دی اکسید) را منتقل می‌کنند به غیر از سیاهرگ‌های ششی که خون روشن ( خون حاوی اکسیژن ) را منتقل می‌کنند.

درک میزان خون رادیال

آزمون آلن در پزشکی به روشی سریع برای درک میزان خون رادیال در بیمار گفته شده و بهترین تست پیش از انجام نمونه‌گیری در سنجش گاز خونی است. برای انجام این آزمون در حالی که دست بیمار به طرف بالا قرار گرفته از وی می‌خواهیم چند بار دست خود را باز و بسته و سپس بصورت مشت شده نگه دارد. در حالی‌که با دو انگشت روی مسیر شریان رادیال و اولنار بیمار را فشار می‌دهیم از بیمار می‌خواهیم که مشت خود را باز کند و بلافاصله انگشت خود را از روی شریان اولنار بر می داریم، در صورتی که کف دست در عرض ۱۵ ثانیه یا کمتر پر خون و از حالت رنگ پریدگی خارج شود تست آلن را مثبت تلقی نموده و از شریان رادیال نمونه‌گیری گازومتری انجام می دهیم و مثبت بودن تست را در پرونده بیمار ثبت می کنیم. انجام این تست برای یکبار کافیست و در طول بستری نیازی به تکرار ندارد

انواع مویرگ‌ ها

انواع مویرگ‌ها بر اساس پیوستگی غلاف اندوتلیال و غشاء پایه: ۱-پیوسته (Continuous) یا سوماتیک: فقدان منفذ در دیواره- موجود در تمام انوع بافت‌های عضلانی، همبند، غدد برون ریز و دستگاه عصبی یافت می‌شود. ۲-منفذدار (Fenestrated) یا احشایی: با حضور روزنه‌های خلال سلولی حلقوی متعدد در غشاء اندوتلیوم که توسط غشاء سلول محدود می‌شود. لایه قاعده‌ای پیوسته است. در گلومرول کلیه دیده می‌شود. ۳- جیب‌مانند (Sinusoidal) یا ناپیوسته: مویرگهایی بسیار وسیع (تا ۴۰ میکرومتر) و دارای شکل نامنظم می‌باشند که سلول‌های آندوتلیال پوشاننده آن‌ها دارای منافذ بدون دیافراگم و تیغه پایه آن‌ها غیر ممتد است. علاوه بر این، وجود فضاهای بزرگ بین سلول‌های آندوتلیال باعث می‌شود که نه تنها پلاسما بلکه سلول‌های خونی نیز از آن فضاها به بیرون راه یابند که این فضاها گاهی بوسیله ماکروفاژها اشغال می‌شوند، سینوزوئیدها در کبد، مغز استخوان و طحال دیده می‌شوند. این مویرگ‌ها مسیر پر پیچ و خم زیادی دارند که باعث کندی جریان خون می‌شود. سلول‌های اندوتلیال لایه‌ای ناپیوسته می‌سازد که با فضاهای عریضی از هم جدا شده‌اند. دیافراگم ندارند. لایه قاعده‌ای ناپیوسته دارند. در کبد و اعضاء خونساز مثل مغز استخوان و طحال وجود دارد.

سرخرگ کاروتید درونی

سرخرگ کاروتید درونی (به انگلیسی: Internal carotid artery) از مهمترین سرخرگ‌های سر و گردن است که از سرخرگ کاروتید مشترک منشعب می‌گردد. به سرخرگ کاروتید درونی، خواب‌رگ درونی و شریان سبات داخلی هم گفته‌اند. دو سرخرگ کاروتید درونی وجود دارد که از سرخرگ کاروتید (سبات) مشترک همان طرف جدا می‌گردند. شاخه‌های سرخرگ کاروتید درونی در خونرسانی به نواحی پیشین مغز نقش دارند. تغذیه خونی بخش پشتی (خلفی) مغز از طریق سرخرگ مهره‌ای (ورتبرال) و سرخرگ قاعده‌ای (بازیلار) صورت می‌گیرد. دو شاخه انتهایی سرخرگ کاروتید درونی، سرخرگ مغزی میانی و سرخرگ مغزی پیشین نامیده می‌شوند. سرخرگ‌های کاروتید درونی و مغزی پیشین در حلقه ویلیس شرکت می‌کنند.

تبادل مواد بین مویرگ و مایع میان سلولی

به‌طور کلی در هنگام تبادل مواد بین مویرگ و مایع میان سلولی، با ۴ فشار مواجه هستیم: ۱) فشار اسمزی خون: تمایل مویرگ به جذب پلاسما از مایع میان سلولی ۲) فشار اسمزی مایع میان سلولی: تمایل مایع میان سلولی به جذب پلاسما از خون داخل مویرگ ۳) فشار تراوشی خون: تمایل خون برای عبور از جداره مویرگها به سمت مایع میان سلولی ۴) فشار تراوشی مایع میان سلولی: تمایل مایع میان سلولی برای ورود به خون فشار تراوشی خون + فشار اسمزی مایع میان سلولی: عامل ورود پلاسما از خون به مایع میان سلولی فشار اسمزی خون + فشار تراوشی مایع میان سلولی: عامل ورود پلاسما از مایع میان سلولی به خون

سرخرگ‌های کرونری

سُرخرگ‌های تاجی یا شَرایین اِکلیلی ، سرخرگ‌هایی هستند که خون را به ماهیچه قلب می‌رسانند. سرخرگ‌های تاجی از آئورت بیرون می‌آیند. آئورت، شریان یا سرخرگ اصلی بدن می‌باشد که از بطن چپ، خون را خارج می‌سازد. شریان‌های کرونری از ابتدای آئورت منشأ می‌گیرند؛ بنابراین اولین شریان‌هایی هستند که خون حاوی اکسیژن زیاد را دریافت می‌کنند. دو شریان کرونری (چپ وراست) نسبتاً کوچک‌ اند و هرکدام فقط ۳ یا ۴ میلی‌متر قطر دارند.

جریان خون درون مویرگی

جریان خون درون مویرگی در بسیاری از بافت‌ها مداوم نیست بلکه هر چند ثانیه روشن و خاموش می‌شود. علت این متناوب بودن جریان خون مویرگی، انقباض متاآرتریول‌ها و اسفنگترهای پیش مویرگی است که آن هم به‌طور عمده ناشی از کمبود اکسیژن و فراورده‌های زائد متابولیسمی می‌باشند. هنگامی که غلظت اکسیژن بافت کاهش یابد (به علت افزایش مصرف اکسیژن)، دوره و مدت جریان خون بیشتر می‌شود.

آناتومی سرخرگ‌های کرونری

این سرخرگ‌های تاجی از روی سطح قلب عبور می‌کنند و در پشت قلب به یکدیگر متصل می‌شوند و تقریباً یک مسیر دایره‌ای را ایجاد می‌کنند. وقتی پزشکان قدیم چنین الگویی از رگ‌های خونی قلب دیدند، آن را به تاج تشبیه کردند، به همین دلیل به این شریان‌ها، کرونری (Coronary یعنی تاجی) گفتند که امروزه نیز از این کلمه استفاده می‌شود. از آنجایی‌که شریان‌های کرونری قلب دارای اهمیت زیادی هستند، پزشکان، تمام شاخه‌ها و تغییراتی را که ممکن است در افراد مختلف وجود داشته‌ باشد، شناسایی کرده‌اند. شریان‌های کرونری چپ دارای دو شاخه اصلی می‌باشد که به آن‌ها نزولی قدامی و شریان سیرکومفلکس یا چرخشی می‌گویند و خود این شریان‌ها نیز به شاخه‌های دیگری تقسیم می‌شوند.

شبکه مویرگی

اصولاً شبکه مویرگی حاصل از انشعابات آرتریول‌های انتهایی به وریدچه منتهی می‌شوند. باوجود این در اعضا معینی مانند کبد، هیپوفیز و کلیه، وریدچه دریافت‌کننده شبکه مویرگی مجدداً منشعب شده و دومین شبکه مویرگی را بوجود می‌آورند. در این سیستم‌ها، وجود دو شبکه مویرگی متوالی، شرایط را فراهم می‌کند که مواد برداشت شده در شبکه اول به سادگی در شبکه دوم بین خون و مایعات بافتی مبادله می‌گردد. با توجه به شباهت این امر به تخلیه و بارگیری کالاها در بندر، این سیستم را سیستم پورت یا سیستم باب گویند.

کارکرد سرخرگ‌های کرونری

این سرخرگ‌ها، قسمت بیشتر عضله بطن چپ را خون‌رسانی می‌کنند. بطن چپ موظف است خون را به تمام قسمت‌های مختلف بدن پمپ کند بنابراین نسبت به بطن راست دارای عضلات بیشتری است. شریان‌های کرونری راست، معمولاً کوچک‌تر اند و قسمت زیرین قلب و بطن راست را خون‌رسانی می‌کند. بطن راست خون را به ریه‌ها پمپ می‌کند. شریان‌های کرونری دارای ساختمانی مشابه تمام شریان‌های بدن هستند با این تفاوت که فقط در زمان بین ضربان‌های قلب (حالت استراحت قلب)، خون دراین شریان‌ها جریان می‌یابد.

آترواسکلروز سرخرگ کاروتید درونی

آترواسکلروز در ۲ سانتی‌متر اول سرخرگ کاروتید درونی معمولاً شدید بوده و در غالب موارد به طرف پایین یعنی شریان کاروتید مشترک کشیده می‌شود.  اگر جریان خون به واسطه حلقه ویلیس کافی باشد، انسداد شریان کاروتید داخلی در ابتدای سرخرگ بدون علامت است. شدت سکته‌های این شریان به واسطه گردش خون جانبی که به منظور جبران انسداد به صورت تدریجی و به‌طور پیشرونده ایجاد می‌شود، به میزان زیادی متغیر است.  با توجه به اینکه شریان کاروتید داخلی علاوه بر تغذیه مغز در همان سمت، عصب بینایی و شبکیه را از طریق سرخرگ چشمی (افتالمیک) خونرسانی می‌کند، در موارد انسداد سمپتوماتیک کاروتید درونی، کوری گذرای یک چشم در ۲۵ درصد موارد ایجاد می‌گردد که شروع انسداد را هشدار می‌دهد که در توصیف آن ممکن است بیمار از وجود سایه، یا عدم دید در قسمت بالا یا پایین یا تاری دیدش را در یک چشم گزارش کند. انسداد سمپتوماتیک سرخرگ کاروتید درونی منجر به سندرمی مشابه سکته سرخرگ مغزی میانی می‌گردد که علایم آن عبارتند از: فلج نیمه بدن (همی‌پلژی) در سمت مقابل اختلال یا نقص حسی نیمه بدن (همی‌سنسوری) در طرف مقابل نیمه‌نبینی همنام (همی آنوپی همونیموس) سمت مقابل اختلال تکلم (آفازی) در صورت درگیر شدن نیمکره غالب

شریان سابکلاوین

سرخرگ زیرترقوه ای (زیرچنبری) یا شریان سابکلاوین (به انگلیسی: Subclavian artery) یکی از سرخرگ‌های جدار قفسه سینه است که در تغذیه اندام فوقانی نقش دارد. همچنین شاخه‌هایی از این سرخرگ به گردن و مغز می‌روند. سرخرگ زیربغلی (آگزیلاری) که سرخرگ بازویی (براکیال) را ایجاد می‌کند، ادامه سرخرگ زیرترقوه‌ای است. یکی از شاخه‌های مهم سرخرگ زیرترقوه‌ای، سرخرگ مهره‌ای است. دو سرخرگ مهره‌ای در کنار پل مغزی، سرخرگ قاعده‌ای را تشکیل می‌دهند. سرخرگ‌های مهره‌ای و قاعده‌ای، دستگاه مهره‌ای قاعده‌ای  را می‌سازند. این دستگاه وظیفه خونرسانی به قسمت پشتی مغز را برعهده دارد. سرخرگ زیرترقوه‌ای چپ مستقیماً از قوس آئورت جدا می‌گردد. سرخرگ زیرترقوه‌ای راست از سرخرگ بازویی-سری (Brachiocephalic artery) یا تنه براکیوسفالیک که سرخرگ بی نام نیز خوانده می‌شود، منشعب می‌گردد. 

شریان رادیال

مطالب مرتبط :

شاخه های شریان افتالمیک یا سرخرگ کاروتید درونی چیست

آناتومی و شاخه های شریان فمورال مشترک و سطحی

همه چیز درباره آشنایی با تنگی و فشار شریان ریوی نرمال

تفاوت شریان و ورید چیست و انواع رگهای قلبی

آناتومی و شاخه های شریان کاروتید داخلی و خارجی چیست

آناتومی و انسداد و شاخه های شریان ساب کلاوین چپ

  • علی منصوری

قرص ژلوکاف

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶ ق.ظ

قرص ژلوکاف

قرص ژلوکاف ,قرص ژلو کاف ۱۵,قرص ژلوکاف 15 برای چیست,قرص ژلوکاف برای چیست,قرص ژلو کاف چیست,قرص ژلو کاف برای چیه,قرص ژلو کاف چیه

قرص ژلوکاف

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد خواص و عوارض و موارد مصرف قرص ژلوکاف چیست صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

توضیحاتی در مورد قرص ژلوکاف

علم پزشکی ثابت کرده است که همه دارو‌ها (چه داروهای با نسخه چه بدون نسخه) عوارض جانبی دارند. در مورد داروهای ضدسرفه هم همین طور است. یکی از گروه‌های حساس به این دارو‌ها، کودکان هستند. مصرف داروهای ضدسرفه، در کودکان زیر ۶ سال نباید سرخود باشد و فقط تحت نظر پزشک امکان پذیر است. سالمندان نیز جزو گروه‌های پرخطر هستند. این افراد چون معمولا داروهای دیگری را همزمان مصرف می‌کنند، امکان دارد دچار تداخل دارویی شوند. به یاد داشته باشیم «بدو ن نسخه بودن دارو دلیل بر بی‌خطر بودن آن نیست!» افراد دیابتی نیز باید این دارو‌ها را با احتیاط مصرف کنند چون بیشتر آن‌ها حاوی شیرین کننده قندی هستند. اگر فردی هر داروی دیگری مصرف می‌کند هم باید در مصرف داروهای ضدسرفه محتاط باشد. مثلا بعضی داروهای ضدسرفه، حاوی استامینوفن هستند و اگر فردی قرص استامینوفن می‌خورد، باید احتیاط کند چون شاید مقدار این دارو در بدنش زیاد شود که خطرناک است.

قرص ژلوکاف و سرفه

از تظر علم پزشکی سرفه واکنش ریه‌ها در برابر تحریک است و از سیستم تنفسی محافظت می‌کند. با سرفه کردن راه‌های هوایی از مواد و ذرات آلوده کننده تمیز می‌شود و نبودن واکنش سرفه، باعث می‌شود ترشحات راه‌های هوایی و موادی که از حلق به طرف ریه‌ها سرازیر می‌شوند، باعث عفونت ریه‌ها شوند، اما همین سرفه‌ها، یکی از شایع‌ترین علت‌های مراجعه افراد به پزشک و مصرف دارو است. بیشتر داروهای ضدسرفه به نسخه نیازی ندارند و افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه آن‌ها را تهیه و مصرف کنند اما لازم است که در مورد انواع داروهای ضدسرفه اطلاعات کافی داشته باشید تا این دارو‌ها را درست و به موقع مصرف کنید. برخی افراد به محض شروع سرفه، انواع و اقسام داروهای ضدسرفه را خریداری و مصرف می‌کنند، اما هر سرفه‌ای به درمان دارویی نیاز ندارد و حالت سرفه مهم است، مثلا اگر سرفه به دلیل برگشت اسیدمعده یا آثار محیطی باشد، مصرف شربت‌های ضدسرفه اثری ندارد. در موارد ریفلاکس، لازم است از داروهای ضداسید (مانند رانیتیدین) استفاده شود یا در سرفه‌های ناشی از عوامل حساسیت زا، داروهای ضدحساسیت توصیه می‌شود. یکی از شایع‌ترین علت‌های سرفه، سرماخوردگی است. سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی در بسیاری از موارد به درمان نیاز ندارند و خودبه خود برطرف می‌شوند اما گاهی که آزاردهنده می‌شوند و خواب و استراحت فرد را مختل می‌کنند، می‌توان از داروهای ضدسرفه موجود در بازار استفاده کرد، اما در اینجا باز هم لازم است نوع سرفه‌ها مشخص باشد. سرفه‌ها را به دو نوع «خشک» و «خلط دار» تقسیم می‌کنند که هرکدام از آن‌ها درمان و داروی مخصوص خود (ژلوکاف ) را دارد.

قرص دکسترومتورفان

قرص دکسترومتورفان (به انگلیسی: Dextromethorphan) یک داروی ضد سرفه قوی است. دکسترومتورفان داروی بدون نسخه می‌باشد و نیازی به نسخه پزشک ندارد و به اشکال قرص، شربت و قطره تولید می‌شود. این دارو در رفع حالات التهابی دستگاه فوقانی از جمله رینیت آلرژیک، التهاب حاد یا تحتِحاد سینوسها، خروسک، التهاب حاد گوارش میانی والتهاب نای و نای‌ژه و نیز تسکین علامتی سرفه‌هایِ خشکِ ناشی از گلودردِ خفیف و تحریک ناشی از سرماخوردگی، به کار می‌رود.ترکیبات دکسترومتورفان به شکل گسترده‌ای برای جلوگیری از سرفه‌های سرماخوردگی در داروهای ضدسرفه به‌کار می‌رود؛ همچنین موارد دیگری از استفاده این دارو در تسکین درد برای کاربردهای روان‌شناسی نیز پیدا شده‌است. این دارو در ایران به صورت شربت همراه با پسودوافدرین که خاصیت ضد احتقانی دارد با نام دکسترومتورفان-پی نیز تولید می‌گردد. 

موارد مصرف قرص دکسترومتورفان

این فرآورده در رفع حالات التهابی دستگاه فوقانی از جمله رینیت آلرژیک، التهاب حاد یا تحت حاد سینوس ها، خروسک، التهاب حاد گوارش میانی و التهاب نای و نایژه و نیز تسکین علامتی سرفه های خشک ناشی از گلو درد خفیف و تحریک ناشی از سرماخوردگی، بکار می رود.

مکانیسم اثر قرص دکسترومتورفان

دکسترومتورفان با اثر مستقیم بر مرکز سرفه در بصل النخاع، موجب تضعیف رفلکس سرفه گردیده و پسودوافدرین با تحریک گیرنده های آلفا آدرنرژیک در مخاط دستگاه تنفسی موجب تنگی عروق، کاهش تورم مخاط و احتقان بینی، باز شدن بیشتر راه های هوایی و افزایش تخلیه ترشحات سینوس ها می گردد.

مشخصات قرص ژلوکاف

اجزا فراورده/نام ژنریک : Dextromethorphan تولید کننده : داروسازی دانا [ ایران ] وارد کننده : – طبقه بندی مارتیندل : داروهای مهار کننده سرفه،خلط آورها،نرم کننده های مخاط و ضد احتقان بینی طبقه بندی درمانی : داروهای تنفسی > داروهای ضد سرفه

فارماکوکینتیک قرص ژلوکاف یا دکسترومتورفان

هر دو جزء دارو ا ز راه خوراکی به خوبی جذب می شوند. دکسترومتورفان، به میزان وسیعی در کبد متابولیزه و به متابولیت فعالی به نام دکستروفان تبدیل که از طریق کلیه ها دفع می گردد. اما متابولیسم کبدی پسودوافدرین ناقص بوده و حدود 55 – 75 درصد آن بصورت تغییر نیافته از ادرار دفع می گردد. شروع اثر دکسترومتورفان حدود 1.5 ساعت و در مورد پسودوافدرین 15 – 30 دقیقه می باشد. طول مدت اثر این دو جزء نیز به ترتیب 6 و 3 – 4 ساعت می باشد.

عوارض قرص ژلوکاف

مصرف مقادیر زیاد ژلوکاف ممکن است موجب تضعیف تنفسی، ایجاد وابستگی در شخص و یا سایکوز گردد. افزایش ضربانات قلب، اضطراب، بیقراری، بی خوابی، لرزش، آریتمی، خشکی دهان و سرد شدن انتهاها نیز ممکن است دیده شود.

هشدار در مورد مصرف قرص ژلوکاف

در مواردی مانند آسم، وجود سرفه های توام با خلط یا نارسایی عملکرد کبد باید با احتیاط مصرف شود. مصرف مقادیر بیش از حد دارو ممکن است موجب بروز سرگیجه، تحریک، بیقراری، تهوع یا استفراغ شدید گردد. در مبتلایان به آسم، ممکن است مقاومت راه های هوایی با تغییر میزان خلط افزایش یابد. مهار رفلکس سرفه توسط دارو، ممکن است موجب احتباس ترشحات در سرفه های ترشح دار گردد. بدلیل وجود پسودوافدرین در این ترکیب، در مواردی مثل پرکاری تیروئید، دیابت، بیماری های ایسکمیک قلب، زیادی فشار خون، عیب کار کلیه و بزرگی پروستات باید با احتیاط تجویز شود.1. دارو ممکن است باعث اعتیاد شود. 2. در صورتی که تا 7 روز پس از مصرف دارو سرفه ادامه داشت یا در صورت تب شدید، بثورات جلدی یا سردرد مداوم همراه با سرفه، به پزشک مراجعه گردد.

تداخلات دارویی با قرص ژلوکاف

مصرف همزمانژلوکاف با ترکیبات مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAO) مثل فورازولیدون و پروکاربازین موجب تشدید اثرات آنها و نیز طولانی شدن تحریک قلبی و افزایش فشار خون ناشی از پسودوافدرین می گردد. تجویز توام دارو با کینیدین عوارض جانبی آن را تشدید می کند. به دلیل وجود پسودوافدرین، در صورت مصرف همزمان، اثر داروهای کاهنده فشار خون، مهار کننده های گیرنده بتا آدرنرژیک و اثرات ضد آنژین نیترات ها کاهش می یابد. اما اثرات هورمون های تیروئیدی و داروهای مقلد سمپاتیک افزایش می یابد.در صورت مصرف همزمان با فراورده های حاوی الکل، داروهای کاهنده فشار خون با اثر مضعف CNS مانند کلونیدین و متیل دوپا، داروهای مضعف CNS بویژه بیهوش کننده ها، باربیتوراتها، داروهای مخدر شبه تریاک یا ضد افسردگی های سه حلقه ای، ممکن است اثرات مضعف CNS این داروها یا دکسترومتورفان تشدید شود. مصرف همزمان مهار کننده های مونوآمین اکسیداز (MAO) از جمله فورازولیدون و پروکاربازین، ممکن است باعث بروز بحران آدرنرژیک، کلاپس، اغماء، سرگیجه، تهییج، افزایش فشار خون، افزایش دمای بدن، خونریزی داخل مغزی، بیحالی، تهوع، رفتار جنون آمیز، اسپاسم و لرزش شود.

نحوه مصرف قرص ژلوکاف یا دکسترومتورفان

– به عنوان ضد سرفه در بزرگسالان: 15 میلی گرم هر 4-2 ساعت بر حسب نیاز و یا 30 میلی گرم هر 8-6 ساعت . * توجه: محدوده مصرف در بزرگسالان حداکثر90 میلی گرم در روز می باشد. حداکثر میزان مصرف در کودکان 12 سال به بالا 60 میلی گرم در روز می باشد. در کودکان زیر 12 سال مصرف سایر اشکال داروئی توصیه می گردد. در کودکان زیر 6 سال توصیه نمی شود.

راهنمایی در مورد مصرف قرص ژلوکاف

– ژلوکاف برای بیماری فعلی شما تجویز شده است. لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید. – ژلوکاف را در فواصل زمانی منظم میل نموده و دوره درمان را کامل کنید. – کپسول را با یک لیوان آب و بدون جویدن میل نمایید. – اگر یک نوبت دارو را فراموش کردید، در اولین فرصت آن را میل کنید، ولی اگر زمان مصرف بعدی رسیده باشد دوز تجویز شده را مصرف کرده و از دو برابر کردن مقدار مصرف خودداری نمائید . – بیشتر از مقدار توصیه شده پزشک مصرف نکنید، زیرا امکان وابستگی به دارو وجود دارد. – مصرف این دارو در کودکان زیر 6 سال توصیه نمی شود. · قبل از مصرف این دارو در موارد زیر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید: – در صورت حساسیت به دکسترومتورفان – در صورت حساسیت به مواد محافظ، رنگ و ژلاتین – در صورت حساسیت به داروهای دیگر خصوصا” داروهای مضعفCNS،مهارکننده های MAO، آمیودارون،فلوکستین، ترانیل سیپرومین،کینیدین- در صورت مصرف دخانیات – در صورت ابتلا به بیماری آسم یا فشار خون بالا ،برونشیت مزمن،سرفه خلط دار، آمفیزم،اختلال در عملکرد کبدو ضعف تنفسی. – مصرف دخانیات در افرادی که از این دارو استفاده می کنند بدلیل مهار رفلکس سرفه ممکن است باعث احتباس خلط شود.

قرص ژلوکاف و مشورت با پزشک

· در طول دوره درمان در موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید: – اگر بعد از 7 روز استفاده از دارو سرفه ادامه داشته باشد. – اگر بیشتر از دو روز گلودرد ادامه داشته باشد. – در صورت تب شدید – در صورت حساسیت وبثورات جلدی – در صورت ادامه سردرد همراه با سرفه

قرص ژلوکاف در بارداری

مطالعات کافی و کنترل شده در انسان انجام نشده است . این دارو جزو گروه c می باشد و لذا مصرف آن در دوران حاملگی باید زیر نظر پزشک متخصص انجام گیرد

قرص ژلوکاف در شیردهی

ترشح دکسترومتورفان در شیر مادرمشخص نبوده ولی عوارضی در انسان ثبت نگردیده است.

عوارض جانبی قرص ژلوکاف

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی عوارض جانبی در برخی افراد شود. اگر چه تمام این عوارض درهمه افراد مشاهده نمی شودولی در صورت مشاهده هر یک از این عوارض مصرف دارو را قطع کنید و با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید. خواب آلودگی، سرگیجه ، تهوع و استفراغ ، سردرد ، یبوست، درد معده ، اغتشاش شعور .

قرص ژلوکاف و مسمومیت

– در صورت مصرف بیش از مقدار تجویز شده و یا در صورت مصرف اتفاقی توسط کودکان زیر 12 سال ، درمان را متوقف و بیمار را سریعا به مراکز درمانی انتقال دهید. علائم مسمومیت شامل اختلالات رفتاری ، اختلال بینایی ، کوما ، اغتشاش شعور، خواب آلودگی و سرگیجه ، ضعف تنفسی ، تهوع یا استفراغ شدید ، هیجان ، بیقراری ، عصبانیت ، احتباس ادرار می باشد . – وابستگی روانی و سوء استفاده از دکسترومتورفان، به ندرت ممکن است در مصرف طولانی مدت با مقادیر زیاد اتفاق افتد.

همه چیز درباره سرفه

سرفه نوعی واکنش دفاعی بدن (رفلکس) به مواد محرک تنفسی یا آلودگی هوا یا برای دفع ترشحات در هنگام بیماری است. مکانیسم سرفه خروج سریع هوای بازدمی بر اثر انقباض عضلات تنفسی است. سرفه به صورت ارادی یا رفلکسی ایجاد می‌شود. هر رفلکس دفاعی دارای مسیرهای آوران و وابران است. قسمت آوران رفلکس سرفه شامل گیرنده‌هایی از اعصاب حسی اعصاب سه قلو، زبانی – حلقی، حنجره‌ای فوقانی و عصب واگ است. قسمت وابران سرفه شامل عصب راجعه حنجره‌ای و اعصاب نخاعی است. سرفه با یک دم عمیق آغاز شده و با بسته شدن گلوت، شل شدن پرده دیافراگم و انقباض ماهیچه‌ای در برابر گلوت بسته شده، دنبال می‌شود. این امر سبب بالارفتن فشار داخل قفسه سینه شده و در اثر فشار مثبت قفسه سینه، نای تنگ می‌شود. ناگهان گلوت باز شده و به علت اختلاف فشار موجود میان مجاری هوایی و اتمسفر و نیز تنگ شدن نای، میزان زیادی از جریان هوا به سرعت از نای خارج می‌شود. این نیروها سبب می‌شوند تا ترشحات مخاطی و اجسام خارجی، از ریه به بیرون رانده شوند. درمان قطعی سرفه، به تشخیص علت بیماری زمینه‌ای و سپس شروع درمان اختصاصی بستگی دارد. حذف عامل محرک خارجی یا عامل تشدید کننده داخلی در صورت تشخیص مفید خواهد بود. سایر ملاحظات درمانی عبارتند از درمان عفونتهای اختصاصی دستگاه تنفسی، مصرف گشاد کننده‌های برونشها در شرایط انسداد برگشت‌پذیر مجاری هوایی مانند آسم، فیزیوتراپی قفسه سینه به منظور افزایش پاکسازی ترشحات در بیماران دچار برونشکتازی و آسپیراسیون تنفسی و درمان تومورهای داخل برونشی یا بیماری بینابینی ریه. درمان علامتی سرفه (مثلاً در اثر سرماخوردگی ساده) با داروهایی نظیر اکسپکتورانت، دکسترومتورفان، کدئین، دیفن هیدرامین کامپاند و کلوبوتینول می‌باشد. البته لازم به ذکر است که درمان علامتی سرفه، بدون نظر پزشک توصیه نمی شود. برای درمان طبیعی سرفه روش‌های زیر پیشنهاد شده‌است: 1- نوشیدن شربت عسل و آب لیمو 2- نوشیدن ترکیب 1/4 قاشق چای‌خوری فلفل قرمز، 1/4 قاشق چای‌خوری زنجبیل زمینی، 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 2 قاشق غذاخوری آب. 3- جوشاندن مقداری آب با 2 حبه سیر و 1 قاشق پونه کوهی. ریختن آن در یک فنجان و اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری عسل.

بیشتر بخوانید : قرص فشار خون ♥ قرص هیوسین ♥ قرص ویتامین d ♥ قرص ویتامین e قرص لاغری

  • علی منصوری

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد ۱۰ نکته درباره پیشگیری از کودک آزاری + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.سلامت نیوز:در سال های اخیر با گسترش فضای مجازی، اخبار گوناگونی از وقوع کودک آزاری به گوش می رسد، این درحالیست که بر خلاف تصور برخی، کودک آزاری تنها شامل ابعاد جسمی نیست و ممکن است در برخی از رفتارهای روزمره مثل بی توجهی به رشد کودکان نیز وجود داشته باشد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کودک آزاری پدیده ای جهانی و به دلایل گوناگونی در حال رشد است. در سال های اخیر به نوعی از کودک آزاری توجه شده که با سایر انواع کودک آزاری تفاوت دارد و تحت عنوان کودک آزاری ساختاری شناخته می شود. این نوع کودک آزاری به نبود ساختارهای مناسب اجتماعی و اقتصادی برای پیشگیری از کودک آزاری اشاره می کند. به همین دلیل نیز دانستن نکات زیر به آشنایی با انواع کودک آزاری و به ویژه کودک آزاری ساختاری کمک می کند: ۱- بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی، هرسال بیش از ۴۰ میلیون کودک در جهان مورد انواع آزارها قرار می گیرند. ۲- کودک آزاری رفتاری است که از طرف بزرگسالان مانند والدین، سرپرستان، معلمان و … نسبت به کودکان انجام می شود و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند. ۳- کودک آزاری در انواع گوناگون جسمی، عاطفی، روانی، غفلت، سوء استفاده در اشکال جنسی و بهره کشی اقتصادی صورت می گیرد. ۴- پیامدهای آسیب زای انواع کودک آزاری به جنبه خاصی از رشد کودک مثل ابعاد جسمی و روانی محدود نمی شود، بلکه اثرات آن تا بزرگسالی ادامه پیدا می کند و در بسیاری از موارد به چرخه کودک آزاری می انجامد و کودک قربانی در بزرگسالی به آزارگر تبدیل می شود. ۵- مهم ترین ویژگی کودک آزاری ساختاری این است که بر خلاف سایر انواع کودک آزاری، کودک توسط فرد یا افرادی مورد آزار قرار نمی گیرد بلکه آسیبی که به کودک وارد می شود از ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ناشی می شود. نمونه های این نوع کودک آزاری را می توان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار داد. ۶- در حوزه اقتصادی کار کودکان نمونه بارز کودک آزاری ساختاری است. کار کودک از این نظر آزار محسوب می شود که مانع دستیابی او به حقوق اساسی وی از جمله آموزش، بهداشت، سلامت، بازی و شادی است. در واقع کار اجباری کودک از سوی پدر و مادر صورت نمی گیرد بلکه شرایط نامناسب اقتصادی جامعه که محصول ساختار اقتصادی است کار اجباری را به وی تحمیل می کند. ۷- نمونه های دیگر کودک آزاری در حوزه اقتصادی، کودکان بازمانده از تحصیل و ازدواج در سنین پایین است که هر دو به سلامت جسمی و روانی کودک آسیب می رساند. همچنین بازماندن از تحصیل به دلایل اقتصادی، یعنی در نظر گرفتن آموزش به عنوان یک کالا و نه یک حق اساسی؛ به عبارت دیگر آموزش از این دیدگاه کالایی است که کودکان محروم نمی توانند از آن بهره مند شوند. ۸- در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم می توان از آزارهایی که از نظام آموزشی مانند رقابت، آموزش مبتنی بر حافظه، نمره گرایی، فضای نامناسب آموزشی، کمبود مدرسه، تعداد زیاد دانش آموزان در هر کلاس، آموزش در نوبت بعد از ظهر که با خستگی دانش آموزان همراه است نام برد. دادن تکالیف درسی زیاد به کودکان نیز مانع استراحت و خواب کافی آنها می شود. ۹- تبعیض و به ویژه تبعیض جنسیتی که جنبه فردی ندارد و به فرهنگ تبدیل شده است، نمونه دیگری از کودک آزاری ساختاری در حوزه اجتماعی و فرهنگی است. ۱۰- دولت ها می توانند با امکاناتی که در اختیار دارند و با برنامه ریزی اجتماعی درسطح کلان با فقر زدایی و بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه در کاهش آن بکوشند. مشارکت همگان راه دیگری برای کاهش این آزارهاست. مشارکت سازمان های دولتی و غیر دولتی، مراکز علمی و پژوهشی، خانواده ها و خود کودکان نیز عامل مهمی در کاهش انواع خشونت نسبت به کودکان به شمار می روند.

  • علی منصوری