هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

کلمات کلیدی

سرطان اثنی عشر

سرطان اثنی عشر ,سرطان اثنی عشر ویکی پدیا,سرطان اثنی عشری,سرطان اثنی عشر چیست,درمان سرطان اثنی عشر,سرطان زخم اثنی عشر,علایم سرطان اثنی عشر

سرطان اثنی عشر , سرطان اثنی عشر ویکی پدیا , سرطان اثنی عشر چیست , درمان سرطان اثنی عشر

توضیحاتی در مورد سرطان اثنی عشر

سرطان اثنی ‌عشر یکی از نادرترین سرطان‌هایی است که بر دستگاه گوارش تأثیر می‌گذارد. از آنجا که این بیماری بسیار نادر است، اطلاعات زیادی هم در مورد آن در دسترس نیست بنابراین متخصصان برای تشخیص آن و ارائه روش‌های درمانی مناسب، با مشکل مواجه هست دلایل و عوامل خطر تحقیقات برای یافتن علل به وجود آورنده سرطان اثنی‌عشر هنوز ادامه دارد اما بسیاری از پزشکان معتقدند که برخی از بیماری‌ها و سبک‌های زندگی، احتمال ابتلا به سرطان اثنی‌عشر را افزایش می‌دهند. زخم اثنی عشر معمولا به علت وجود نوعی باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) ایجاد می‌شود. با این‌حال استفاده از دارو‌های سرکوب کننده اسیدی به مدت ۴ تا ۸ هفته به بهبود زخم کمک می‌کنند. علاوه بر این مصرف دو آنتی بیوتیک به مدت یک هفته ، همراه با مصرف دارو‌های سرکوب کننده اسیدی معمولا این عفونت را از بین می‌برند. مصرف این دارو‌ها معمولا مانع از عود کردن این بیماری می‌شوند. گاهی مصرف دارو‌های ضد التهابی که برای درمان بیماری‌هایی مانند ورم مفاصل تجویز می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد زخم اثنی عشر شوند؛ بنابراین اگر نیاز به مصرف دارو‌های ضد التهابی دارید، لازم است که دارو‌های سرکوب کننده را به مدت طولانی مصرف کنید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد سرطان اثنی عشر صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علائم سرطان اثنی عشر

تومورهای اثنی‌عشر از حرکت غذا از سمت معده به روده کوچک جلوگیری می‌کنند و باعث گرفتگی مسیر گوارش می‌شوند. این انسداد ممکن است اولین نشانه سرطان اثنی‌عشر باشد که می‌تواند شامل موارد زیر باشد: حالت تهوع و استفراغ ایجاد توده در معده درد گرفتگی عضلانی رفلکس اسیدی معده کاهش وزن بدون علت و غیرارادی وجود خون در مدفوع یبوست توجه به این نکته ضروری است که سرطان اثنی‌عشر هیچ علامتی ندارد تا زمانی که تومور به اندازه‌ای بزرگ شود که باعث جلوگیری از ورود غذا به روده کوچک شود.

کنترل سلول‌های سرطانی

جهش‌هایی که منجر به تغییر هر یک از فاکتورهای موثر در سرنوشت سلول، می‌شوند باعث بهم خوردن نظم دقیقی که در تنظیم رشد و تکثیر و تمایز سلول هاوجود دارد می‌شود و می‌تواند منجر به بروز سرطان شود. سلول‌های سرطانی کنترل خود را بر چرخه سلولی از دست داده و به طور مداوم و بدون توجه به پیام‌های سلولی و فاکتورهای رشد، به تکثیر ادامه می‌دهند. در سلول‌های سرطانی بیان پروتئین‌های سلولی تغییر کرده و برخی از آنها که نباید بیان شوند بیان شده و یا بیان برخی دیگر از ژن‌ها متوقف می‌شوند. به طور کلی فاکتورهایی که نقص در آنها منجر به از دست رفتن کنترل رشد و تکثیر سلول‌ها و بروز سرطان می‌شوند به دو دسته تقسیم می‌شوند: انکوپروتئین‌ها و پروتئین‌های سرکوبگر تومور.

درمان سرطان اثنی عشر

پس از تشخیص سرطان اثنی‌عشر پزشک مرحله پیشروی بیماری را مشخص می‌کند. برای این بیماری چهار مرحله وجود دارد: مرحله ۱: تومور فقط در محل اثنی‌عشر قرار دارد. مرحله ۲: سرطان تا نزدیکی بافت‌ها و غدد لنفاوی پیشروی می‌کند. مرحله ۳: تومور تا نزدیکی ارگان‌های سیستم گوارش مانند معده، ایلئوم، ژژونیوم و کولون پیشروی می‌کند. مرحله چهارم: سرطان تا حفره شکم و ارگان‌های دورتر و خارج از دستگاه گوارش پیشروی می‌کند. با پیشروی سرطان اثنی‌عشر در مراحل چهارگانه درمان و تشخیص محل آن دشوارتر می‌شود. انجام عمل جراحی معمول‌ترین و مؤثرترین روش درمانی است. شیمی‌درمانی و پرتودرمانی نیز همراه با عمل جراحی انجام می‌شود.

نقش عوامل محیطی در سرطان

عوامل محیطی در همه جا وجود دارند: آنها در محیط اطراف ما، در مکان کار، در غذا و … یافت می‌شوند.از عوامل محیطی که در ایجاد سلول‌های سرطانی نقش دارند می‌توان آلودگی، دخانیات، مواد غذایی، الکل، برخی پرتوها و نیز رشد و تکثیر ویروس‌ها را نام برد که زیر مفصل تر بحث می‌شود: آلودگی: نقش آلودگی در ایجاد سرطان هنوز مشخص نیست، با این وجود گمان می‌رود که آلودگی‌های شیمیایی احتمال جهش سلول‌ها را افزایش داده و می‌توانند موجب گسترش سرطان در بدن شوند. آزبست، ونیل کلراید و ۲-نفتیل آمین مثال‌های از آلودگی‌های صنعتی هستند. دخانیات: مصرف دخانیات در ایجاد سرطان در مجاری تنفسی نقش اساسی دارد. ۹۰٪ ابتلا به سرطان ریه به دلیل کشیدن سیگار رخ می‌دهد. سیگار کشیدن مهمترین عامل محیطی منفرد در وقوع مرگ زودرس در آمریگا می‌باشد. مواد غذایی: مصرف الکل در ابتلا به سرطان‌های دهان (به غیر از لب)، حنجره، مری و به دلیل ایجاد سیروز الکلی احتمال بروز سرطان کبد را بالا می‌برد. پرتوها: برخی از پرتوها همچون پرتوهای فرابنفش خورشید موجب سرطان‌هایی چون سرطان پوست می‌شوند. عفونت‌های باکتریایی و یا ویروسی: برخی سرطان‌ها همچون سرطان گردن رحم به علت عفونت‌های ویروسی (ویروس پاپیلومای انسانی) بروز می‌کنند. میزان خطر سرطان گردن رحم به سن اولین مقاربت و تعداد شریک‌های جنسی وابسته‌است.از دیگر ویروس‌ها می‌توان به ویروس ابشتین بار که در ایجاد شکل آفریقایی لنفوم بورکیت، لنفوم سلول بی در افراد با ایمنی سرکوب شده، لنفوم هوجکین و سرطان نازوفارنکس نقش دارد. ویروس هپاتیت بی و ویروس هپاتیت سی که در ایجاد سرطان کبد نقش دارند. از باکتری‌ها نیز می‌توان به هلیکوباکتر پیلوری اشاره کرد که با سرطان معده و لنفوم معده درارتباط است.

  • علی منصوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی